Till er som också vill ha pengar till resan
I vårt infoblad skrev vi såhär:
"Vi har redan det mesta som vi behöver, men skulle bli väldigt glada för ett litet bidrag till vår bröllopsresa.
För mer information kontakta brudens mor på mobilnr XX."
Vi har löst detta med pengarna enligt samma modell som min kompis hade när hon gifte sig:
När man ringer mamma lämnar hon ett kontonr som hon och pappa administrerar helt skilt från oss. När hon fått veta vilket belopp personen sätter in skriver hon ut ett tjusigt "gåvobrev" på skrivaren enligt en mall, där personens namn och beloppet matas in. Detta gåvobrev rullas ihop till en rulle som man knyter ett snyggt band om. På måndagen efter bröllopet förs hela summan över till oss. Vi får alltså inte veta något om vad folk har fört över förrän vi öppnar rullarna hemma i lugn och ro på söndagen. (Finns ingen värre partykiller än presentöppning under festen, våga vägra är mitt tips.)
Detta leder mig till det kritiska momentet: Hur ska dessa rullar framhävas på ett snyggt sätt på presentbordet?? Jag är väldigt sugen på att skapa en "kartongtårta" av tre pappaskar i olika storlekar, där den minsta kommer att vara utan lock och därmed inhysa rullarna, ståendes på högkant. Kartongerna klär man med fördel med tjusiga papper och band så att de ser ut som en riktig tårta.
Tips på var man kan köpa stora kvadratiska eller runda kartonger? IKEA som gäller eller??