• frallan

Letar med ljus och lykta efter brudväska!

Halloj allesammans!

Jag letar efter en fin brudväska i lite vintage stil, lite glamouröst 40 tal eller något sådant... andra tidsepoker funkar också. Den behöver inte vara vintage utan bara lite sån i stilen. Färgen vill jag helst inte skall vara vit utan mer creme färgad, peach eller ivory... men jag sitter här hemma och väntar och väntar på tusentals (känns det som) ordrar som ligger på utländska sidor och jag skulle vilja hitta något i sverige så det kommer hem lite snabbare och så.

Har hittat någon enstaka bild men när man gått till butikssidan sen så har den inte funnits kvar... så hjälp, hjälp, hjälp behövs här borta!!!!

• Svar på tråden Letar med ljus och lykta efter brudväska!
  • frallan

Blev visst lite fel tryckte på posta inlägg istället för ladda upp bild... försöker igen:)

Har kollat lite på dom här... men den som kommer från matildas fest finns inte kvar på hemsidan och den andra är jag rädd för att den kommer se för satinig ut om ni nu förstår vad jag menar med det... vill inte att den ska se för ny ut...
  • Chicita

Varför "lortar du inte ner den" lite... Alltså inte sulla med den med flit.
    Men låt den ligga framme. Kanske i ett soligt fönster så att tyget åldras lite...

Jag gillade modellen annars (alltså den översta nu, den andra som inte fanns kvar hoppar jag över)
    Om den inte är allt för dyr så kanske det är värt ett försök?  

• frallan

Det här är skorna jag skall ha, så väskan bör väl matcha dom litegrann.. dom är korallröda och så har jag gjort små "blommor" av vit tyll och champagne organza och små rosa pärlor i mitten. Inte dom bästa bilderna men... kom gärna med massor av tips jag hittar ingen ting!
  • frallan
    Chicita skrev 2011-02-22 15:28:21 följande:
    Varför "lortar du inte ner den" lite... Alltså inte sulla med den med flit.
    Men låt den ligga framme. Kanske i ett soligt fönster så att tyget åldras lite...

Jag gillade modellen annars (alltså den översta nu, den andra som inte fanns kvar hoppar jag över)
    Om den inte är allt för dyr så kanske det är värt ett försök?  
    Jo jag gillar modellen på den översta också... men hade gärna sett att var i typ champagne eller så... ja man skulle ju kunna prova lite... synd att det är så tokigt osoligt ute nu:)
  • förlovadflicka

Har sett en liknande den från matildas fest i någon bröllopstidning, så underbart fint! Dock kostade den nog en tusenlapp :S 

• frallan
    förlovadflicka skrev 2011-02-22 15:35:29 följande:
    Har sett en liknande den från matildas fest i någon bröllopstidning, så underbart fint! Dock kostade den nog en tusenlapp :S 
    oj tusen spänn för en liten väska... inte direkt min budget... men jag gillar den där gammeldagsa känslan... med pärlor och sånt och att den inte är vit... vitt är inte riktigt min grej...
  • eigollet

Dina skor var ju helt bedårande!!

Vad gäller väskan så skulle jag kolla Tradera, Blocket och Second Hand butiker.

• förlovadflicka
    frallan skrev 2011-02-22 15:40:51 följande:
    oj tusen spänn för en liten väska... inte direkt min budget... men jag gillar den där gammeldagsa känslan... med pärlor och sånt och att den inte är vit... vitt är inte riktigt min grej...
    Jag vet, det är skitdyrt verkligen :S 
  • frallan
    eigollet skrev 2011-02-22 15:50:17 följande:
    Dina skor var ju helt bedårande!!

Vad gäller väskan så skulle jag kolla Tradera, Blocket och Second Hand butiker.
    Tack så jätte mycket! Jag är hopplöst dålig på att gå i klackar så dom åker nog av snabbare än kvickt... men visst vill man ha fina skor en liten stund i alla fall:)

Ja jag får väl ha lite tålamod och leta runt lite till... har skannat av varenda second hand butik värd namnet här hemma men det finns ju tid kvar så det kanske dyker upp något fantastiskt framöver...
Svar på tråden Letar med ljus och lykta efter brudväska!