• solros

glömt bort fem gäster

Vi ska gifta oss den sista april och har redan skickat ut inbjudningar till över 60 gäster, men nu har folk börjat höra av sig och under denna planering har vi lyckats glömma bort fem gäster som vi görna vill bjuda! Hur ska vi göra nu? det är så pinsamt, för de vet ju att alla andra redan har fått sina inbjudningar. HJÄLP

• Svar på tråden glömt bort fem gäster
  • Future Mrs S

Om ni skickade efter tryckta inbjudningar kan ni kanske säga att ni fick fel antal fr början? ;)

• solros
    Future Mrs S skrev 2011-02-23 11:25:25 följande:
    Om ni skickade efter tryckta inbjudningar kan ni kanske säga att ni fick fel antal fr början? ;)

ja så så skulle vi kunna göra, men ska va skriva det på en extra lapp till dessa fem?
  • MaddeåMats

Kanske kan låtsas som om inbjudningarna kommit bort?
    Så när du ringer för att kontrollera om de kommer så låt förskräkt och säg att det var fler som inte fått sin inbjudan men att du kommer skicka en till för att ni verkligen vill att de ska komma? Skäms

• Future Mrs S

hahaha.. ja det var en ännu bättre ide! Låtsas som om ni skickat!! ;)

• förlovadflicka

Varför ska man ljuga? Säg bara att det är så mycket med planering och många gäster (om ni nu har det) att ni räknade fel och blev jätteledsna för att ni hade glömt dem och bjud dem personligen! Är det en familj eller fem olika hushåll? Det är inte så troligt att fem olika inbjudningskort försvann i posten... 

• Lysdioda

Vänner till oss hade faktiskt sån otur att ett inbjudningskort inte kom fram, och ett annat kom först en vecka senare till ett par. Nu löste det sig ändå, men varför inte skicka kort till dem eller ringa direkt? Vill ni ha med dom så är väl det ett bra sätt?

Eller maila Magdalena Ribbing på DN Etikett och få svar direkt. Hon svarar snabbt!

• BlackWIngedAngel

Är det väldigt längesedan ni skickade ut inbjudningarna alltså? För annars behöver ni väl knappast förklara er, utan bara skicka ut till de fem som saknar inbjudningar.

• GnuGS

Vi har tryckt våra inbjudningskort med ett tomrum för OSA-datum, så att vi kan bjuda folk i omgångar. Det vill säga, de som står på reservlistan kommer vi att bjuda först vid återbud. Vi räknade ut att det nog blir minst tre inbjudningsomgångar, med kanske sex veckors mellanrum mellan de först och sist bjudna, men det måste bli så eftersom vi är livrädda att annars bjuda för många.

• solros
    förlovadflicka skrev 2011-02-23 13:41:26 följande:
    Varför ska man ljuga? Säg bara att det är så mycket med planering och många gäster (om ni nu har det) att ni räknade fel och blev jätteledsna för att ni hade glömt dem och bjud dem personligen! Är det en familj eller fem olika hushåll? Det är inte så troligt att fem olika inbjudningskort försvann i posten... 
    Nej ljuga är nog ingen bra idee. Det var ju ett tag sen vi skickade alla inbjudningar, men jag hoppas att dessa personer förstår, en utav dom har ju dessutom gift sig och borde veta vilket jobb det är med planeringen. ja det är många enligt mig, 80 stycken. Det är fem olika hushåll, men vi får väl skicka inbjudningar till dom iaf och sedan säga som det är, det kanske inte är så pinsamt iaf. det är ju som sagt mycket planering inför den stora dagen...
  • förlovadflicka
    solros skrev 2011-02-24 08:48:35 följande:
    Nej ljuga är nog ingen bra idee. Det var ju ett tag sen vi skickade alla inbjudningar, men jag hoppas att dessa personer förstår, en utav dom har ju dessutom gift sig och borde veta vilket jobb det är med planeringen. ja det är många enligt mig, 80 stycken. Det är fem olika hushåll, men vi får väl skicka inbjudningar till dom iaf och sedan säga som det är, det kanske inte är så pinsamt iaf. det är ju som sagt mycket planering inför den stora dagen...
    Ja, har man 80 gäster så är det lätt att glömma någon, det måste ju folk förstå :) 
  • solros
    förlovadflicka skrev 2011-02-24 12:49:24 följande:
    Ja, har man 80 gäster så är det lätt att glömma någon, det måste ju folk förstå :) 
    Tack för hjälpen allihop, det ska nog gå bra utan att det ska kännas pinsamt. haha
  • lunah
    solros skrev 2011-02-24 08:48:35 följande:
    Ja, sådant måste man ju kunna acceptera utan att sura. Bara förklara som det är!
    Shit happens helt enkelt! 

De ska bli glada att ni väljer att rätta till det och inte bara struntar i dem! Tungan ute
    Bröllop 28/5 2011
  • GnuGS

Säg inte att ni ”glömde bort dem” utan att ”det föll mellan stolarna” med att kolla upp adresserna eller något sådant. Jag kommer också hela tiden på självklara gäster som jag glömt bort skriva upp på A-listan (fast vi har som tur är ännu inte skickat ut inbjudningarna).

• Sebastiána
    solros skrev 2011-02-23 11:22:24 följande:
    Vi ska gifta oss den sista april och har redan skickat ut inbjudningar till över 60 gäster, men nu har folk börjat höra av sig och under denna planering har vi lyckats glömma bort fem gäster som vi görna vill bjuda! Hur ska vi göra nu? det är så pinsamt, för de vet ju att alla andra redan har fått sina inbjudningar. HJÄLP
    Vi har också glömt bort en gäst. Vi har långt kvar till OSA så vi skickar ut inbjudan nu och skäms. Det finns inget att göra. Tyvärr vet de vi glömt att vi redan skickat ut inbjudan.
  • solros
    Sebastiána skrev 2011-02-25 09:22:27 följande:
    Vi har också glömt bort en gäst. Vi har långt kvar till OSA så vi skickar ut inbjudan nu och skäms. Det finns inget att göra. Tyvärr vet de vi glömt att vi redan skickat ut inbjudan.
    vad skönt att höra att det är fler som har samma röriga huvud som vi... hihi. nej men vi har osa om en månad så det är nog okej. dom kommer nog förstå. mycket folk blir det. tur att det inte var någon nära släkting vi glömt... :)
  • solros

Nu har vi fått svar av två stycken utav dom vi missade och dom blev jätte glada, men dom undrade iof varför deras kom senare och då sa jag att vi hadde virrat till det, så det blev jätte bra, dom förstod och det känns inte pinsamt längre...de andra tre har inte svarat än.

• zvartaliljan

Jag fick också skämmas då pappa ringde mig förra veckan o sa att min kusin (min farbrors styvson, hans mamma har alltså VARIT gift med min farbror, men han bodde efter skilsmässan kvar hos min farbror...) sett inbjudan hemma hos min farbror och blivit jätteledsen för att han inte fått någon...alla andra kusiner har fått. Så han tog det som att han inte räknades som släkt och blev jätteledsen. Men sanningen var att jag faktiskt GLÖMT honom Skäms Vi har en lista på ca.100 gäster spridda över hela världen...det blev verkligen galet där när vi skulle hitta alla adresser o jag glömde av honom...PINSAMT!
    Skickade genast en inbjudan till honom också förstås och han blev jätteglad...hoppas nu bara han inte tror att vi bjuder honom bara för att han blev ledsen o kände sig utanför! Vi VILL ju ha honom där, men så himla svårt att bjuda in någon senare än andra utan att det blir lite konstigt...

Svar på tråden glömt bort fem gäster