• MrsT2011

Nätförsäljning, seriöst bolag?

Någon som beställt från detta bolag:

http://www.wed-shopping.com/se/

Jag är skitnervös när det gäller inköp i förskott på nätet.

Erfarenheter, ris och ros mottages tacksamt!

• Svar på tråden Nätförsäljning, seriöst bolag?
  • förlovadflicka

Har aldrig hört talas om dem så hade inte vågat beställa därifrån. Min m2b jobbar på ett it-företag och håller utbildningar om hur man gör hemsidor så hade aldrig beställt något från en så ful sida heller, haha :P Det var inte speciellt billigt där heller om man jämför, hade nog försökt hitta en seriös ebay-säljare eller nåt istället :) 

• MrsT2011

Ja det börjar väl bli hög tid för mig att sätta mig in i detta med tradera och ebay, är värdelös på sånt...

• förlovadflicka
    MrsT2011 skrev 2011-02-25 11:52:31 följande:
    Ja det börjar väl bli hög tid för mig att sätta mig in i detta med tradera och ebay, är värdelös på sånt...
    Ebay är ju lite klurigare eftersom det är i utlandet. Tradera är jätteenkelt! Jag ska ge dig en snabbcoachning ;)
    Först skaffar man ett konto, det är jättelätt, ungefär som du gjorde här. Sedan är det uppbyggt så att vissa varor finns att köpa till fast pris och vissa är aktioner. De man köper till fast pris trycker man bara "köp nu" på och så har du köpt den. Sedan får du ett mejl från säljaren med hans kontonummer så du bara kan sätta över pengarna! Aktionerna betalas likadant (man kan betala med paypal och sånt med ibland men man kan i stort sett alltid bara föra över pengar). Däremot måste man buda på aktionerna. Den som lagt mest pengar på en sak får den när aktionen är slut helt enkelt. Börja med att buda på något billigt bara för att prova om du vill, man kommer snabbt in i det :)
Svar på tråden Nätförsäljning, seriöst bolag?