• söndrum

blombåge, brudlasse eller annat

hur kommer blomdekorationen framför eller bakom er se ut? Kommer ni ha en blombåge, en brudlasse, ett hängande hjärta eller något annat? Vi vill inte ha en blombåge men har funderat på en brudlasse men skulle nog egentligen vilja ha något annat. Vad tycker ni - skulle man kunna ha brudbuketten mitt framför oss och sen små buketter, likadana som på resten av borden, vid sidorna??? Eller finns det någon som har något bra förslag? Gärna med bilder!!

• Svar på tråden blombåge, brudlasse eller annat
  • förlovadflicka

Vet inte om vi kommer ha något speciellt framför förutom brudbuketten... Men bakom oss ska vi ha stora järnhjärtan med blommor typ som ingår på stället som är jättefina :) 

• MrsT2011

Brudlasse, vilket lustigt ord! Med hjälp av google fick jag veta att det är ett "lågt blomsterarrangemang som placeras framför brudparet". (Finns säkert fler som inte hört ordet.)

Det låter lite mycket med både brudbukett och brudlasse. Jag hade hellre hängt en vacker krans eller ett blomsterhjärta på väggen bakom.

Men idén med små buketter på sidorna är ju jättebra! Ni kan ju placera fyra på honnörsbordet istället för två. Eller varför inte ha girlangformade blommor, typ som bilden nedan, på alla bord?

Svar på tråden blombåge, brudlasse eller annat