• Sebastiána

Var placera nageloljan?

Kall vinter och supertorra naglar. Jag har använt en nagelolja ett tag, minns inte märket. Den skulle sättas vid nagelbanden och masseras in. Nu har jag köpt scratchnails nail food och den ska appliceras under naglarna - eller rättare sagt på fingertoppen, men jag har långa naglar så det hamnar under naglarna. Vilket av alternativen är bäst för naglarna? Det är ju helt olika tillvägagångssätt.

• Svar på tråden Var placera nageloljan?
  • Bullemor

Applicera vid nagelbanden men också på toppen av nageln så det tränger in olja överallt, mycket bra om man har förlängning och vill motverka släpp..

• Sebastiána

Jag har äkta naglar, men de är väldigt torra så det känns som mycket olja behövs.

• FelizLane

Använd en polerare! Ta den grova sidan och polera upp ytan på nageln I VÄXTRIKTNINGEN! Viktigt. Därefter droppar du oljam och tar den näst grova sidan den kan du göra åt vilket håll du vill. Sen tar du den sidan som är lite vaxartad. Polera upp tills du får lite glans.

Då har du bundit oljan i nageln och det skyddar nageln mot uttorkning och om du tvättar händerna osv.  Detta kan du göra 3 gånger per år med den grova sidan, Annars tar du bara de andra två sidorna, det kan du göra 1 gång i veckan eller så. Oljan kan du lägga varje kväll innan du lägger dig för att skydda extra mycket :) 

Nagelbandscreme är bra också, annars en riktigt bra handcreme som du masserar lite exta vid nagelbanden! 

• TomNat

Nagleolja skall appliceras på nagelbandet där nagelroten finns den ger näring och gör naglen mer tålig. Polera helst inte mer än varannan vecka då det kan slita på den naturliga nagel, tänk på att nail food missfärgar den naturliga nageln.

Svar på tråden Var placera nageloljan?