• Fridaeng

Brudtärneklänning

Jag ska vara brudtärna på ett bröllop i mars och ska ha på mig denna söta bakelse: http://www.stylebystars.com/ShowProduct.aspx?prodid=520

Har ni tips på snygga skor till? med rosa pumps som på bilden kommer jag sticka ut lite för mycket på bröllopet och det vill jag inte =)

• Svar på tråden Brudtärneklänning
  • Fröken Söt

Lite ovanligt att tärnan har en vit klänning. :) Vad är det för färgtema? Jag hade nog kollat vilket färgtema det är på bröllopet, och letat efter skor i den färgen. Ballerina kan kanske vara mer diskret än skyhöga klackar, eller så kan man välja en mer diskret nyans av temafärgen.

• SaJo1981

Känns väldigt skumt med en vit tärnklänning faktiskt...är det inte så att bara bruden får bära vitt!?

• Fröken Söt
    SaJo1981 skrev 2011-02-28 21:13:11 följande:
    Känns väldigt skumt med en vit tärnklänning faktiskt...är det inte så att bara bruden får bära vitt!?
    Man brukar säga att man ska undvika vitt och svart på bröllop, men det är förstås upp till brudparet vad de tycker passar. Jag hade själv kanske inte direkt uppskattat gäster i vitt, men jag tror att en eller två kommer att dyka upp i svart - de har inte många andra färger i garderoben.
  • BlackWIngedAngel
    SaJo1981 skrev 2011-02-28 21:13:11 följande:
    Brudnäbbarna brukar ju vara enda undantaget. :)
  • moonlightgirl

Har du kollat med bruden om hon tycker att det är ok att du har denna klänningen??
    Jag som brud hade inte uppskattat om min tärna hade denna klänning på sig då det känns som att tärnan försöker sno uppmärksamheten från bruden.

Svar på tråden Brudtärneklänning