• Mini Wedding

Korsett eller hålla in magen trosor?

Hej!

Jag undrar vad som är bäst att ha på bröllopet av följande: Korsett eller såna trosor som formar mage och rumpa? Jag ska beställa en kinaklänning, tror ni att man ska mäta kroppen med underkläderna som formar kroppen då?

Någon som har erfarenhet av detta så skulle jag bli mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden Korsett eller hålla in magen trosor?
  • AnnaJacob

Jag ska också beställa en kina klänning, och tänkte ta måtten naken, men jag har ingen aning om det är rätt eller fel!
    En sak bara, de där trosorna som håller in magen är inte speciellt snygga eller sexiga.

Detta är ju bara min personliga åsikt, men jag tycker att man känner sig mycket snyggare om man har snygga underkläder. Jag och min M2B har varit tillsammans i över 6 år, så jag tror inte att han skulle bry sig så mycket (även om han älskar när jag har fina underkläder), men det är mer för min egen skulle som jag vill känna mig fin, från topp till tå den dagen!

• Mini Wedding

Jag har också tänkt på att doom inte är så snygga, men då tänkte jag ha något att byta oom till sedan. Det bästa skulle nog vara att ha korsett på sig, för då har man ju faktiskt fina underkläder men undrar lite hur det kommer se ut under klänningen...

Varifrån ska du beställa din kinaklänning?

• Chicita

Du ska ta måtten med de underkläder du tänkt ha under klänningen sen.
    Jag väljer "hålla in magen-trosor" för att en korsett är obekväm och jag vill  inte sitta som om jag hade en eldgaffel i ryggen under hela middagen Flört 

Men menar du verkligen korsett?
    Det dom flesta menar som korsett är ett helt annat underklädesplagg som heter bustier, eller möjligtvis torselette.
    Dom är "släkt" med korsetten men man kan väl förklara det som en bh med ett längre liv som har stödskenor och håller in en del.

En riktig korsett har ingen bh-del...
    Stödskenorna på ovanstående varianter brukar göra illa mig efter ett par timmar. Jag har till och med fått blödande sår av en som inte satt så bra. Den var skön när jag provade den, men inte när jag fick på den tighta klänningen ovanpå.... 
    Jag kommer välja en bh med bra stöd och sen en sån där "hålla in magen-trosa" eller möjligtvis en gördel istället eftersom det bara är midjan och lite på framsidan av magen som jag vill platta till och släta ut. 

• Mini Wedding
    http://www.tradera.com/KORSETT-VIT-SEXIG-L-82-76-86--auktion_341084_95957689

Det är denna jag tänker på. Och det du sa om gördel och en ordentlig BH låter ju då kanske lite bättre faktiskt. Det jag vill få bort är "putet" på magen, och sedan så sväller min mage lätt och jag vill inte att det ska synas att den gör. Tror du att gördel är bättre då? Eller ska man satsa på trosorna?

Jisses, man låter ju som en riktig nybörjare inom ämnet underkläder
  • Chicita
    Mini Wedding skrev 2011-03-02 15:27:45 följande:
    www.tradera.com/KORSETT-VIT-SEXIG-L-82-76-86-... Det är denna jag tänker på. Och det du sa om gördel och en ordentlig BH låter ju då kanske lite bättre faktiskt. Det jag vill få bort är "putet" på magen, och sedan så sväller min mage lätt och jag vill inte att det ska synas att den gör. Tror du att gördel är bättre då? Eller ska man satsa på trosorna? Jisses, man låter ju som en riktig nybörjare inom ämnet underkläder

Där har du nog en risk att du plattar till brösten och att dom "ramlar ur" om inte klänningen håller dom kvar åt dig ;) Men det där är mer en "riktig" korsett ja. Och dom är gjorda för att platta till brösten OM dom går upp så pass långt. Många av korsetterna sitter bara upp till bystlinjen och sen får dom "hänga fritt över" så att säga *S* Det finns en nackdel med trosorna och det är att dom ju måste sitta åt lite för att göra jobbet. Så det kan vara svårt att få av och på dom vid toabesök, speciellt om man har en stor klänning... En gördel kan ju ibland vara för kort så den inte täcker nedre delen av magen ordentligt och kan liksom "klämma ut" det man vill gömma på undersidan... Gå till en underklädesbutik och berätta vad du har för problem och vad du vill uppnå så kan dom råda dig till det bästa :)
  • shakynose

Definitivt stödtrosorna! Riktiga korsetter är stela saker, och de billigare torsoletternas plastskenor böjer sig fult när man sitter. Angående sexighetsfaktorn: De flesta byter nog ändå underkläder inför kvällen då det kan bli rätt varmt under en brudklänning.

Och ta dina mått med rätt underkläder på dig, det blir absolut bäst då!

Svar på tråden Korsett eller hålla in magen trosor?