• meah2000

Hur ska jag skriva ang bröllopspresent?

Det här kanske kommer att låta konstigt, men jag och min blivande man är helt överens om att vi inte önskar oss "saker" i bröllopspresent.
    Vi levt ihop i snart 10år och känner att vi har mer än tillräckligt med sånt hemma.

( Därimot skulle vi behöva renovera om ett av rummen hemma, kanske ska man önska sig bidrag till det istället.)

Hur ska vi formulera det på ett snyggt sätt på inbjudan???

• Svar på tråden Hur ska jag skriva ang bröllopspresent?
  • Chicita
    meah2000 skrev 2011-03-02 12:30:47 följande:
    Det här kanske kommer att låta konstigt, men jag och min blivande man är helt överens om att vi inte önskar oss "saker" i bröllopspresent.
    Vi levt ihop i snart 10år och känner att vi har mer än tillräckligt med sånt hemma.

( Därimot skulle vi behöva renovera om ett av rummen hemma, kanske ska man önska sig bidrag till det istället.)

Hur ska vi formulera det på ett snyggt sätt på inbjudan???
    Du kan ju göra som många andra och skriva ett rim (vi har gjort det på bröllopshemsidan exempelvis).
    Eller så säger ni bara att ni inte önskar er saker i present eftersom ni redan har allt ni behöver i ert bo, men att om någon ändå vill ge något så är en slant alltid tacksamt att få eftersom det alltid finns hål att stoppa dom i när man har hus (fast formulera det lite snyggare då ;)  ) 
  • weddingdreams

Då vi inte vill ha dubbletter
    av bestick, skålar och assietter
    vi ett litet bidrag vill önska
    så vi kan sitta på vårt nybygge
    och se trädgården grönska

Fann den här inne på bröllopstorget.. kanske kan använda sig av den och bara göra om lite så den passar er...

• meah2000

bra ideér =)

gärna fler för mer inspiration

• Lysdioda

Man kanske kan rimma nåt om att gästerna kan få njuta av rummet sen? Vi funderar på att önska oss hjälp med renovering av badrum samt ommålning av huset så att de som vill ge pengar kan göra det, de som vill vara en hjälpande hand och vara med och grilla kan göra det och sen skriver vi nåt om upplevelser, musik, teater och utflykter så kan var och en vara kreativ efter tid och summa som man själv har.

En av mina allra bästa vänner fick en helg på dressin, med tältövernattning och all mat och det var hennes bästa 30-årspresent och nåt sånt (fast i mindre format) skulle vi uppskatta järnet. Eller barnvakt och restaurangbesök.

Vi har också samlat på oss allt eftersom vi är över 30 och har lämant studentlägenheter och det bakom oss och vuxit in i livet... eller vad man ska säga.

Och med det ville jag ha sagt att vi ska fixa nån info på vår bröllopssida om det också..

• Chicita

Det här skrev vi... Jag tänkte inte på att lämna med det som exempel bara tidigare *S*

Juicepress, mixer, servettringar och fat.
    Brödrost, tavlor och handdukar till spa´t.
    Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill.
    Så att önska oss mera är ingenting vi vill...
    Vårt medeltida bröllop är allt som vi vill ha.
    Så klä dig till gästabud så blir vi väldans gla'
    Surcot, tunika, tabard och barett...
    Att navigera i kläddjungeln är inte så lätt.
    Men hjälp finns att hitta bland länkarna nedan.
    På medeltidsmarknaden finns kläderna klara redan.
    Om du nu trots allt en gåva skänka vill
    Så vore det rätt fint att få ett bidrag till...
    ...gästabudet, festen och resan som vi tar.
    Så snart vi hunnit packa, till Italien vi drar...

Bästa gåvan vi kan få
    är ändå att ni kommer med medeltida kläder på...

• mojikanan

Vi skrev så här..

Den största gåva ni gäster kan ge oss är att
    ni är med och firar vår stora dag..
     Men för de som  ändå undrar vad vi önskar oss
    så har vi det mesta i prylväg, så vi önskar oss istället
     ett litet bidrag till renovering av vårt hem!

• TheD

Vi skrev inget om det då man inte kontaktar brudpar ang.present. Mina förldrar står som kontakt/värdpar på inbjudan och ett mail kommer gå ut till alla att brudparets önskar sig bidrag till Bröllopsresaosv....

:)

• meah2000
    mojikanan: det var bra skrivit :)

TheD: Vi vill verkligen inte ha saker, vi har mer än tillräckligt. Utan vi önskar oss bidrag till en kommande renovering istället!
    Därför vill vi skriva det i inbjudan så att det verkligen kommer fram.
    Vi kommer nämligen inte ha något värdpar.
  • TheD

Så gästerna ska alltså kontakta er om de tänker närvara eller ej?

Skriv riktigt klart & tydligt! Vi vill inte ha sakeroch jag sa till mamma att skriv så ölvertydligt du kan för det kommer säkert vara någon som "men finns det ingen skål som de vill ha?"... ;) Blä!

Men förminska inte den texten :p

• meah2000
    TheD skrev 2011-03-03 16:39:58 följande:
    Så gästerna ska alltså kontakta er om de tänker närvara eller ej?

Skriv riktigt klart & tydligt! Vi vill inte ha sakeroch jag sa till mamma att skriv så ölvertydligt du kan för det kommer säkert vara någon som "men finns det ingen skål som de vill ha?"... ;) Blä!

Men förminska inte den texten :p
    ingen fara, har just skrivit med STOR text såhär:

Att ni vill dela vår stora dag med oss är den största och enda presenten vi förväntar oss.
    Efter mer än 11år tillsammans  har vi inte behov av fler saker.
    Vill ni ändå ge oss en present,
    lämna gärna ett litet bidrag till en renovierng av vårt hem.

Jag vet inte så vacker skrivet kanske, men budskapet kommer fram!
  • TheD
    meah2000 skrev 2011-03-03 20:18:20 följande:
    ingen fara, har just skrivit med STOR text såhär:

Att ni vill dela vår stora dag med oss är den största och enda presenten vi förväntar oss.
    Efter mer än 11år tillsammans  har vi inte behov av fler saker.
    Vill ni ändå ge oss en present,
    lämna gärna ett litet bidrag till en renovierng av vårt hem.

Jag vet inte så vacker skrivet kanske, men budskapet kommer fram!
    Det behöver inte alltid vara vackert :)
Svar på tråden Hur ska jag skriva ang bröllopspresent?