• vickanofilip

Finns det pannsmycken i sverige??

vet  någon var man i sverige kan köpa pannsmycken?? Se på bilden så förstår ni vad jag är ute efter..
    Det kan vara riktigt romantiskt och vackert med en frisyr på sidan typ en lös fläta eller för en mer romanisk enkel look.. tipsa mig tack!
  • Svar på tråden Finns det pannsmycken i sverige??
  • vickanofilip

PUFF... snälla någon?
    Bifoga gärna bild också!

• vickanofilip

oj vad fiint!! hur mycket kostade det och hur länge sen var det?? var det efter egen design som du hade eller? hur långt ner i pannan går den?

• Loche

Jag såg ett pannsmycke som låg ute på tradera härom veckan, så kolla där med.

• Chicita
    vickanofilip skrev 2011-03-03 07:58:00 följande:

oj vad fiint!! hur mycket kostade det och hur länge sen var det?? var det efter egen design som du hade eller? hur långt ner i pannan går den?

Jag föll för ett hon gjort tidigare. Det heter Nattviol.
    Men hon ändrade det efter mina önskemål så det är delvis egen design.
    Jag ville ha i äkta silver eftersom jag har nickelallergi, och då blev det att kosta 1100:- (+ 48 för porto eller nåt sånt) men jag hade kunnat köpt med silverplätering bara och fått det för 550:- + porto.
    Jag fick hem det för några veckor sedan bara Glad så det är nytt...

Mitt är ju rätt brett. den gröna droppstenen mitt fram kommer sitta ungefär i nivå med mina ögonbryn. Men man kan ju ha det högre om man vill :)
  • vickanofilip

Jag hittade inga smycken som matchade min brudklänning... fick panik MEN kom på att jag kunde göra dom själv! Detta är resultatet.. är faktiskt riktigt nöjd! Nu håller jag på med ett pannsmycke och en tiara.. har ju tidigare skrivit att jag letar efter ett pannsmycke så nu har jag blodad tand och gör ett själv. Får se om det blir tiara eller pannsmycke..
Svar på tråden Finns det pannsmycken i sverige??