• Vire

Blanda rött och vitt guld

Idag har vi beställt min vigselring. Det blev en i vitt guld och förlovningsringen är i rött guld. Guldsmeden pratade varmt om det och när jag provade kändes det helt rätt. Fler som har valt den varianten?

• Svar på tråden Blanda rött och vitt guld
  • planeringsdax

Juveleraren som jag har kontakt med rekomenderade det också och det var riktigt snyggt

• queenelin

Min förlovningsring är i rött guld och min blivande vigselring i vitt. Jag tycker det är jättesnyggt att blanda! Jag blandar ju smycken hejvilt i alla fall så varför inte göra det på ringfingret också! Den jag köpte ringen av tyckte dock att det var jättefult när man blandade guldfärger, jättekul att hon sa det, tycker jag! Jag tog inte åt mig, hon sa det på ett sånt roligt sätt och poängterade att bara jag var nöjd så var hon också det...
    Dessutom stod min bästa kompis bredvid och ondgjorde sig för att ringarna var olika tjocka och olika breda och jag tyckte det var en jättefin blandning också.
    Tänk så olika man kan vara! Och tur att jag inte faller för grupptrycket...

• Vire

Jag grubblade mycket på detta sen igår kväll. Undrade om jag gjort rätt...men nu känns det bra igen. Tack för era svar! =)

• Västvind

Att blanda tycker jag är jätte fint
    Huvudsaken är att höjd och form matchar för med olika höjd ser nästan allt omaka ut.

• Mia4

Min förlovningsring är helt slät och i rött guld. Min vigselring kommer att ha likadan skena och färg som förlovningsringen, men med infällda stenar.

Min morgongåva kommer jag att ha mellan de två ringarna vid festligare tillfällen. Det är en vitgulds ring med en större sten i. Den har smalare skena, fast med samma höjd som de andra två i rött guld. 

Jag var verkligen emot att blanda färgerna, men när jag såg hur fint det blev tillsammans fick jag ändra uppfattning.  Flört

• majaochputteforeverandever

Jag har förlovningsringen i rött och vigselringen blir i vitt guld med diamanter! Superfint om jag får säga det själv! =)

• MiaAnd

Jag har förlovningsring i både rött och vitt guld och vigselringen blir troligen i rött guld. Tycker också det är fint att blanda och bra om man inte kan bestämma sig om man vill ha rött eller vitt. :)

• loluna

Jag har georg Jensens Fusion ringar: gult, vitt och rött guld :) Superfint!

• Anna B

förlovningsring i rött guld med vita diamanter, vigsel i vitt guld med coffee diamanter :) SÅ det blir typ varandas motsatser :)

• bjurs

en fråga, är rött guld "vanligt" guld?

• Anna B

ja, rött guld e vanligt "gult" guldigt lixom

• SaJo1981

Har förlovningsring i vitt guöd med rött guld i kanten www.guldbolaget.se/sofia/vigsel/index.php med min sambos namn på UTSIDAN i kursiv stil, Vigselringen kommer bli en alliansring. Rött guld med ca fem stenar i....blir skitfint ihop :) Måste bara säa nåt som hag INTE visste när vi skaffade förlovningsringarna, vitt guld är MYCKET mjukare än rött o tappar glans o blir repigt fortare.....

• Ciccci

Så här ser dom ungefär ut...

Vi har både rött och vitt guld i våra förlovningsringar..
    Liknande som SaJo1981 har, fast inte lika runda.. Såå fina...

Min vigselring kommer vara i vitt guld med 5 diamanter, min mammas gamla vigselring.. <3
  • Vire

Jag fick äntligen se min ring idag. Guldsmeden hade förstått hur jag ville ha det Glad
    Kul att ha en ring som ingen annan har, även om denna inte alls är avancerad. Dessutom ingår fri uppfräschning av ringen hur ofta jag vill för all framtid, det kallar jag kundservice!

• Oniq

Min förlovningsring är en bred vitguldsring och vigselringen blir en smal rödguldsring - som en liten guldkant på vår förlovning ;)

Svar på tråden Blanda rött och vitt guld