• Emblas Mamma

HJÄLP! Vilken längd på slöjan? Två längder!?

jälp!
    Har ingen aning om vilken längd på slöjn jag vill ha!
    Det är tydligen TVÅ längder!
    Den långa delen vill jag ju ha 2,5 meter, men den korta delen då?
    Har ingen aning! Måste ge svar snart. .
    Vet någon av er vad som är vanligast?

Här är den:

Jag ser inte direkt att det är två delar? Fattar inget! Jag kanske bara ska be dom göra som på bilden!??
    Så Svårt!!
  • Svar på tråden HJÄLP! Vilken längd på slöjan? Två längder!?
  • wiii

Är det inte så att den kortare delen är den som man ska kunna dra fram över ansiktet då kanske?

• Emblas Mamma
    wiii skrev 2011-03-07 10:13:51 följande:
    Är det inte så att den kortare delen är den som man ska kunna dra fram över ansiktet då kanske?
    ingen aning.. :/
    Jag vill inte ha något för ansiktet, vill ha det som på bilden..

Undrar om man kan fråga om dom kan göra den som bilden?
  • vinterfri

Om du tittar på översta bilden så är det två lager där det ena lagret slutar strax under axlarna (om du tittar ser du att den finns två olika lager spets, där det ena går neråt bredvid armen och det andra går bredvid ansiktet och sedan bakåt vid axlarna). Syns även på bild två där man kan se att den slutar strax under brösten på höger sida.

Jag kan inte säga att det är något jag skulle välja, men Wow(!) vilken maffig slöja, blir nog jättefint.  Om det är någon som ska sy den så går det nog att göra både med ett och två lager. Möjligen att man kan få den lite "fluffigare" på huvudet om det är ett kort lager eftersom det inte trycks nedåt av tyngd eller av att släpa mot marken. Att det ligger snuggera. I så fall tycker jag det där var en bra längd. :)

Lycka till! :) 

• vinterfri

Eller vänta, det kanske till och med är så att det undre lagret slöja sitter fast i klänningen och bara det övre i håret, lite svårt att säga, ser ut at vara olika slöjor på de två undre bilderna. :)

• Phisav

Jo den korta sitter fast i håret & den långa i klänningen detta pga att det inte ska bli för tungt.

• Emblas Mamma

Så.. är det så att det kommer vara två delar som ej sitter ihop?
    Så att jag måste fästa en del i klänningen och en del i håret?

Tycker det är jättesvårt! Tror ni att man kan be som sy den som på bilden och att det blir okej?

• Phisav
    Emblas Mamma skrev 2011-03-07 10:44:36 följande:
    Så.. är det så att det kommer vara två delar som ej sitter ihop?
    Så att jag måste fästa en del i klänningen och en del i håret?

Tycker det är jättesvårt! Tror ni att man kan be som sy den som på bilden och att det blir okej?
    Det beror på hur klänningen ser ut. Men du kan ju alltid fråga. Tycker det är en bra lösning då man kan ha släp & det blir inte så tungt för huvudet att bära..
    Nej delarna sitter inte ihop. Alltså den korta fästes i håret & den långa i klänningen.
  • TheD

Jag skulle ta att den kortare slutar strax nedanför armbågarna då du går oxh håller i blommor....t.ex. :)

• TheD

Dvs den längsta delen så det blir som på första bilden...

• Emblas Mamma

Nu har jag kolat med försäljaren :)

Den korta delen på bilden är ca. 50 cm lång,
    så jag bad honom göra den så lång så den blir som på bilden ungefär.
    Tror ni att det räcker i längden? :)

Den långa ville jag ha 2,5 meter först. men ska den börja där lite längre ner så får den nog kortas ner lite.
    Jag skrev att den fick bli 2 meter eller kanske lite mindre..
    Och återigen bad jag honom göra längden ungefär som på bilden.. Tror och hoppas det blir kanon!:)

Svar på tråden HJÄLP! Vilken längd på slöjan? Två längder!?