queenelin skrev 2011-03-08 11:46:54 följande:
Jag håller med dig, jag tycker också att kritvita nageltippar ser lite konstlat ut. Ett tips (som dessutom är budget så det förslår) är att köpa H&Ms nagellaxk "Pink mist" och måla ett eller två lager över hela nageln och sedan dra ett streck längs med nageltippen, så att denna blir lite vitare än resten av nagel, a'la fransk manikyr.
Gärna ett överlack och ett underlack också, Viva la Diva har bra och prisvärda alternativ.
Pink mist-färgen ger nageln en matt och lite mjölkig yta, ser omålat men fräscht och fint ut, speciellt fint till brunbrända sommarhänder.
Det går snabbt att måla själv (även om man inte är jättevan) och man behöver inte vara särskilt nogrann eftersom kontrasten inte är så synlig.
Själv kommer jag köra på korta naglar i någon mörk färg (gifter mig i oktober). Mina naglar är hopplöst korta och dessutom pyttesmå, fast jag känner mig otroligt naken utan nagellack.
Lycka till!
Vilket superbra tips! Jag brukar inte köpa Isadoras produkter eftersom jag vet hur de behandlar personalen, men jag kan göra ett undantag