Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

vad kan det kosta?

Vad kan en liknande bukett kosta tror ni?
    Bara på ett ungefär då..

ja eller liknande:) Någon med massa vita blommor och lite grönt i.. droppformad..
    Någon som haft liknande och vad fick ni betala? Blommorna spelar inte jättestor roll i det hela..
  • Svar på tråden vad kan det kosta?
  • Emblas Mamma

Nej jag bryr mig inte så mycket om vilka sorter det är :)
    Bara det inte är några andra färger än grönt och vitt i! :)

Jag gillar viktorias bukett men tycker ändå den är liiite för vit. Den sista buketten tycker jag nog är snyggast.
    där ser det bara ut att vara en slags blomma i..
    kanske är billigare om mn inte tar massa olika sorter?

• Emblas Mamma
    MrsT2011 skrev 2011-03-07 15:16:42 följande:
    Är det orkidéer i den nedersta buketten? Tycker nästan det liknar pingstliljor...?
    ingen aning!
    Vad tror du om priset i så fall? Orkideer är väl dyrare klart.. men vackra!
    Vad kan en orkidébukett kosta?
    Och pingstliljor?
  • Emblas Mamma
    TheD skrev 2011-03-07 15:36:08 följande:
    Den sista buketten är mer vit än Kronpsinsessans. I hennes bukett är det mer gult som skymtar fram.

Jag kommer också ha en vit bukett med grönt tjafs runt om dvs... Stilrent :)
    hmm, jag menade mest att det var för lite grönt och för mycket vitt Tungan ute
    Men något gult vill jag helst inte ha.

tänk om jag blir för tråkig?
    Vi kommer u bara ha vitt och grönt i färgtema. .undras om det blir för lite?
  • Emblas Mamma
    Humlan66 skrev 2011-03-07 15:42:12 följande:
    Jag tror det blir billigast att göra en sådan bukett på nejlikor och lite rosor för att bryta av och lite gröna blad etc
    Dom är jättefina =) .
    Men tänk på att ju mera avacerad buketten är ju mer tar floristen bara i arbetskostnad för det är ett konstverk att göra en bukett

Lycka till
    tack för tipset!!

jag får kanske nöja mig med rosor - fast jag tycker egentligen inte dom är så fina i vitt så jag vet inte..
    Får leta andra billiga blommor med!

Kom gärna med fler förslag på billigare vita blommor :) :)
    Eller sådana som är lätta att sätta ihop så att det blir lättare för floristen, då kan dom ju få vara lite dyrare med.. :)
Svar på tråden vad kan det kosta?