• MissNina

SHIT!?! NU vill han ha egna löften!

Vad skriver man i sina egna löften? det är dryga 4 måmn kvar till B-Day!
    Det ända jag kan tänka på nu är:

XX Jag lovar att ära dig och älska dig i livets alla djupa dalar och höga toppar.

men sen då?
    man ska väl inte dra upp hela ens liv i ett löfte utan d gör man väl i ett tal sen?

någon som kan ge lite tips kanske ?!

Tacksam för svar..

• Svar på tråden SHIT!?! NU vill han ha egna löften!
  • Aniara4

Jag tror du ska börja med att tänka efter vad du skulle vilja säga till honom, och använda dina egna ord. Jag gissar att du inte brukar prata om att "ära" honom till vardags? Men kanske kommer du att respektera honom och finnas där för honom?

Det som måste vara med, om det är en kyrklig vigsel, är att löftet gäller  "tills döden skiljer oss åt" vilket  också kan uttryckas som "resten av livet". Däremot får man inte säga "i evighet", eller något som antyder att man kan skiljas åt medan båda lever.

• impegno di nozze

Jag håller med Aniara, krångla inte till språket, tänk att du faktisk ska uttala de här orden under vigseln. 

Älskade xxxxx, mitt liv - min kärlek
    I dag står jag framför dig  för att lova dig min kärlek för resten av vår liv
    inför gud, släkt och vänner 
    lovar jag att älska- och vara dig trogen tills våra hjärtan slutar slå

Något sådant kanske..

• MrsT2011
    impegno di nozze skrev 2011-03-08 10:24:11 följande:
    Jag håller med Aniara, krångla inte till språket, tänk att du faktisk ska uttala de här orden under vigseln. 

Älskade xxxxx, mitt liv - min kärlek
    I dag står jag framför dig  för att lova dig min kärlek för resten av vår liv
    inför gud, släkt och vänner 
    lovar jag att älska- och vara dig trogen tills våra hjärtan slutar slå

Något sådant kanske..

Åh vilket fint förslag! =)
  • MissNina

naw fint förslag =). Tack..

• Helena brud 20 aug

Fint, lånar nog delar av den :)

• impegno di nozze

Tack ska ni ha!
    Jag jobbar mycket med att utforma säljande texter och brukar därför bli tillfrågad att skriva tal och sådant till vänner och bekanta, och jag måste säga att de brukar bli riktigt bra. Men då jag ska skriva för eget bruk så går det inte lika bra.. märkligt det där..

Svar på tråden SHIT!?! NU vill han ha egna löften!