• gbg2012

Söker pianist och solist i Göteborg!

Hej,

Söker en duktig pianist och solist för borgerlig vigsel i Göteborg den 2/6 - 2012!

Cermonin är tänkt att vara cirka 25-30 minuter.

tar tacksamt emot tips!

• Svar på tråden Söker pianist och solist i Göteborg!
  • Vargflickan

Hej!

Till vårt bröllop hyrde vi in en kör från Göteborg som var jättebra! En kör med både tjejer och killar. Jag tittade först efter solister också, men när jag insåg att jag fick en hel kör för samma pris som en solist så kändes det mer värt pengarna ( De var ca 15 personer). Dessutom var det en i kören som sjöng solostycke medans de andra kompade. Väldigt stämningsfullt. De hade dessutom sjungt på en del bröllop innan och kom själva med förslag på passande sånger.

här är deras hemsideadress: http://www.bastukoren.com/

Lycka till!

Stina

• gbg2012
    Vargflickan skrev 2011-03-08 23:01:32 följande:
    Hej!

Till vårt bröllop hyrde vi in en kör från Göteborg som var jättebra! En kör med både tjejer och killar. Jag tittade först efter solister också, men när jag insåg att jag fick en hel kör för samma pris som en solist så kändes det mer värt pengarna ( De var ca 15 personer). Dessutom var det en i kören som sjöng solostycke medans de andra kompade. Väldigt stämningsfullt. De hade dessutom sjungt på en del bröllop innan och kom själva med förslag på passande sånger.

här är deras hemsideadress: www.bastukoren.com/

Lycka till!

Stina
    Hej! Tack, ska kolla in de.=) Låter för billigt för att vara sant! Vad betalade ni och hur länge?? 
  • Loche

Vi skall ha en solist från Gbg, Linda Howard heter hon. Underbar röst. Googla på det, hon har nån hemsida men jag vet inte adressen,,,

• gbg2012
    Loche skrev 2011-03-09 06:10:37 följande:
    Vi skall ha en solist från Gbg, Linda Howard heter hon. Underbar röst. Googla på det, hon har nån hemsida men jag vet inte adressen,,,
    tack! Hur många låtar har ni och vad tar hon betalt? 
  • MrsT2011

Njaee bastukören alltså, jag vet inte... De uppträdde på en företagsfest jag var på en gång, tycker det var ok men inte mer... Be att få lyssna på dem först, finns en anledning till att de har så bra priser...

• gbg2012
    MrsT2011 skrev 2011-03-09 12:13:48 följande:
    Njaee bastukören alltså, jag vet inte... De uppträdde på en företagsfest jag var på en gång, tycker det var ok men inte mer... Be att få lyssna på dem först, finns en anledning till att de har så bra priser...
    ok, jag ska lyssna på alla förslag. Sedan är det ju en sak att höra de via hemsidan och live! Hur längesedan var det? Tycker de på hemsidan inte låter så dåliga. 
  • MrsT2011
    gbg2012 skrev 2011-03-09 14:58:16 följande:
    ok, jag ska lyssna på alla förslag. Sedan är det ju en sak att höra de via hemsidan och live! Hur längesedan var det? Tycker de på hemsidan inte låter så dåliga. 
    Ja det har du rätt i, medlemmarna skiftar ju. Men har fått intrycket att de inte övar så värst ofta och intensivt. Festen jag hänvisade till var 2007 så det är ju länge sen.
  • gbg2012
    MrsT2011 skrev 2011-03-09 15:02:16 följande:
    Ja det har du rätt i, medlemmarna skiftar ju. Men har fått intrycket att de inte övar så värst ofta och intensivt. Festen jag hänvisade till var 2007 så det är ju länge sen.
    ok, ja men det är bra att du skriver det. Vi vill ju ha riktigt bra musiker. =)  Ska nog se till att höra live innan vi bokar något! 
  • Loche
    gbg2012 skrev 2011-03-09 07:54:37 följande:
    tack! Hur många låtar har ni och vad tar hon betalt? 
    Antal låtar är inte bestämt ännu.
    Priset varierar beroende på resväg m.m. Hon tar från 2000:-, men då får man ett proffs!

Maila henne och fråga, vet jag. Finns kontaktuppgifter på hennes hemsida.
Svar på tråden Söker pianist och solist i Göteborg!