• MLWSWY

Vad skriver man i inbjudan när den enbart gäller vigseln??

Hej!

Jag behöver lite hjälp med mina inbjudningar, vi har gäster som enbart får kom på vigseln och sen har vi de som får komma på båda. Till min fråga nu, vad skriver man i inbjudan som bara gäller vigsel? Inbjudan till alla andra kommer de stå typ:

Vi har nöjet att inbjuda

XX XX & XX XX

Att övervara vigseln mellan

Våra namn

&

Våra namn

I Irsta kyrka

Lördagen den 7 juli 2012klockan 14.00

Samt därefter att intaga middag i

Prästgården

O.S.A Senast 7 maj            Klädsel: Kavaj       Tel. xxxxxxxxxx

Toastmaster: XX XX

0221-555555

Mer information finns på vår bröllopssida

Vad skriver vi då efter våra namn, skriver man "efter vigseln skiljs vi åt" känns de som att man är på en begravning! HJÄLP!
    Sen behöver vi ju inte ha osa och de i inbjudan eftersom dom inte behöver osa till vigseln.

Hjärta

• Svar på tråden Vad skriver man i inbjudan när den enbart gäller vigseln??
  • Trolljentan

Jag tycker att det räcker med att bara ta bort info om middagen. Tror inte du behöver skriva nått annat. Men jag skulle nog ha med ett telenr iaf om det är nån som vill fråga nått

• Chicita

Det beror väl på hur formellt du vill ha det...

Jag hade nog helt enkelt bara skrivit att " den XX / XX -XXXX är en glädjens dag för oss då vi gifter oss i XX Kyrka i XStadX.
    Klockan XX börjar vigseln och om du/ni vill så får ni gärna komma till kyrkan och dela denna glädjens stund med oss.
    Middagen efteråt kommer att vara med bara de närmaste men ni är välkomna hem till oss en annan kväll på lite kaffe och kaka och trevligt umgänge.

(eller tja något åt det hållet i alla fall)  

• Chicita

Jag kan lägga till att jag nog gärna hade bjudit in övriga på något enklare längre fram.
    Bara så att jag får en chans att ha lite trevligt med dom också även om jag inte har råd att bjuda dom på middagen...
    Och så får jag ju möjlighet att fira två gånger Solig 

• MLWSWY

Chicita; De lät ju toppen, de lät trevligt att skriva så, ma vill ju inte låta otrevlig ;) Joo men precis något ska man kunna bjuda på ändå. Då vet man hur man kan skriva i inbjudningarna så man kan börja =) Då var ett problem ur världen ;)Flört

Svar på tråden Vad skriver man i inbjudan när den enbart gäller vigseln??