• Gopplan

Söker musiker till Vallentuna 9/7

Jag söker musiker som kan spela på vårt bröllop den 9/7 i Vallentuna. Vi är öppna för olika förslag, alltifrån pianister/solister till coverband. Även DJ kan vara intressant. Vi vill ha någon som kan spela brudvalsen för oss och sedan dansvänlig musik i ett par timmar så att det blir lite fart på dansgolvet. I lokalen finns en flygel som en pianist skulle kunna använda och det vore kul, men även coverband som har med egna instrument kan vara intressant för oss. Helst vill ha någon som kan erbjuda bra musik till ett förmånligt pris så vi tar tacksamt emot tips.

• Svar på tråden Söker musiker till Vallentuna 9/7
  • Gopplan

Ingen som känner några musiker i Stockholmstrakten?

• fru raring

Det känns som om du inte bestämt dig riktigt för vad för slags musikunderhållning du vill ha på ditt bröllop, och då är det lite svårt att rekommendera dig några musiker. Det finns massor! Men en tumregel är ju ofta att man får vad man betalar för... =)

Jag skulle snarare rekommendera dig att gå in på någon sida där man kan lyssna på olika artisters ljudfiler, som festfolk.nu eller artistbanken. Då kan du lättare bilda dig en uppfattning om vad för slags musik du vill ha och om du vill ha en pianist, en trubadur eller ett coverband.

• Cantaton
    fru raring skrev 2011-03-09 19:09:33 följande:
    Det känns som om du inte bestämt dig riktigt för vad för slags musikunderhållning du vill ha på ditt bröllop, och då är det lite svårt att rekommendera dig några musiker. Det finns massor! Men en tumregel är ju ofta att man får vad man betalar för... =)

Jag skulle snarare rekommendera dig att gå in på någon sida där man kan lyssna på olika artisters ljudfiler, som festfolk.nu eller artistbanken. Då kan du lättare bilda dig en uppfattning om vad för slags musik du vill ha och om du vill ha en pianist, en trubadur eller ett coverband.
    Vill bara säga att festfolk.nu kan vara jättebra, men att artistbanken inte finns längre.
  • Gopplan
    fru raring skrev 2011-03-09 19:09:33 följande:

Nej, det är svårt att veta vad man vill ha utan att kunna ha något att välja mellan. Helst vill vi såklart ha livemusik, men om vi inte hittar några musiker som kan då så kan vi tänka oss en DJ. Huvudsaken är att det blir musik och dans. Tack för tipset, jag ska kolla där.
  • Moster Stina

Sö på Liv o Erik

eller bandet Playboys. (Det är INTE ett dansband, utan ett bra coverband med mycket duktiga sångare)

Dessa band kommer båda från Rimbo som ju ligger rätt nära...

• Ian

Doctor Deo & his Soullotions är ett bra band för alla tillfällen. googla www.doctordeo.com . Men man ska vara medveten om att ett band kostar mer än en DJ... Men dom flesta säger att det är det värt...

Svar på tråden Söker musiker till Vallentuna 9/7