Mia4 skrev 2011-03-09 14:06:05 följande:
Vi tänkte ha något unikt (inte det vanliga med yrke, relation till brudparet m.m) om varje gäst i gästpresentationen i festhäftet. Det ska hjälpa till med att börja prata med varandra. Till exempel: har en springnota på sitt samvete, matat hajarna i sydafrika från en bur som dykare osv.
Jag tänker nåt liknande, något lite kul om gästerna i festhäftet - inte yrke om jag kan undvika det, det tycker jag är ett jättetråkigt sätt att definiera folk, men något intresse, egenskap, eller rolig anekdot som ovan (om jag är säker på att även den personen det gäller tycker att det är en rolig anekdot som hen gärna berättar om.)
Plus att jag tänker lägga extra omtanke på bordsplaceringen. Dels att man placerar folk ihop som inte känner varann men som har nåt gemensamt som är lätt att upptäcka (t.ex. att de kommer från samma ställe, som två personer jag har lösa planer på att placera ihop, om båda kommer...), eller att jag tror att de kommer att kunna börja prata ändå, kanske att de har liknande personligheter. Och så försöker jag sätta folk som känner varann i närheten, inte att de har varandra till bordet men kanske att det i alla fall sitter någon snett över bordet som de vet vem de är.