• 4Juni2011

Behöver hjälp att hitta örhängen och armband

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 13:59
    Skulle behöva hjälp att hitta stora örhängen med stor sten med lite vintage känsla och matchande armband.... Har sett en del kort med ursnygga örhängen och har letat och letat men inte hittat, så tar gärna emot tips på bra svenska sidor..

• Svar på tråden Behöver hjälp att hitta örhängen och armband
  • BrideOfFrankenstein

Bra trådstart!!! Är också ute efter vintage, men det är svårt att hitta... Jag vet ju att Glitter tex har massor med fina vita stenar, pärlörhängen osv men det är frågan om man vill ha oäkta på sin dag eller vad har du tänkt dig..?

• 4Juni2011
    BrideOfFrankenstein skrev 2011-03-09 14:10:27 följande:
    Bra trådstart!!! Är också ute efter vintage, men det är svårt att hitta... Jag vet ju att Glitter tex har massor med fina vita stenar, pärlörhängen osv men det är frågan om man vill ha oäkta på sin dag eller vad har du tänkt dig..?
    Har  inte tänkt så mycket på om det ska va äkta eller inte... Bara de är snyggt och inte blir missfärgat eller färgar av sig
  • förlovadflicka

Har beställt mina smycken från alti.se och fick bild på halsbandet hon gjort efter mina önskemål- helt underbart!!! Ett hett tips :) Hon verkar jättetrevlig på mejlen också :) 

• inwe

Jag köpte mitt armband inne hos campadre.se/tipsa/645136 när det var en kampanj på pilgrim. Det är smyckeskampanjer hela tiden (köpte även min blivande mans manchettknappar där till riktigt bra pris!) - så kanske kan va värt att registrera sig & hålla koll på nu?

Jag hålle rkoll varje dag, efter halsband för tillfället =)

• 4Juni2011
    Stutlake skrev 2011-03-09 14:07:46 följande:
    Tyvärr är detta ingen svensk sida men jag måste ändå få rekommendera en sida med stort utbud av smycken med vintage-känsla. Jag ska köpa min hårkam därifrån.

www.glitzysecrets.com/

Lycka till!
    Har du beställt nåt därifrån tidigare?
    I så fall vet du om deras smycken färgar av sig?
    Hade ett armband (som var ganska dyrt) och när jag använde det blev armen grön...
  • 4Juni2011
    impegno di nozze skrev 2011-03-10 00:23:25 följande:
    etsy.com
    Mycket fint där, nästan farligt att titta runt =)
  • TheD

brudklanningar.nu där finns det olika smycken. Jag beställde halsband och örhängen från den sidan.

brollopsbubblor.se beställde mitt armband från den sidan men kommer inte ihåg hur det är med resten av smyckena...

Hm....vart har mina sidor tagit vägen? Undrar om jag tog bort dem efter att jag hade hittat mina smycken....

• SposaRoma

Jag rekommenderar också www.etsy.com, jag har beställt mina örhängen därifrån (och sextusen andra saker, minst). Kanske inte svenskt, men jag har då aldrig (peppar peppar ta i trä) haft problem med någon av deras säljare.

• förlovadflicka
    SposaRoma skrev 2011-03-17 00:04:27 följande:
    Jag rekommenderar också www.etsy.com, jag har beställt mina örhängen därifrån (och sextusen andra saker, minst). Kanske inte svenskt, men jag har då aldrig (peppar peppar ta i trä) haft problem med någon av deras säljare.
    Det är ju lite positivt att det inte är svenskt också, finns så mycket fantastiska grejer där som man aldrig skulle hitta i sverige :) 
Svar på tråden Behöver hjälp att hitta örhängen och armband