• Humlan66

Buffe som kräver kniv & gaffel

Hej

Har ni som ska ha Buffe som kräver Kniv & gaffel . Altså inte sånt som revbenspjäll och grillspett osv
    Lust att dela med er vad ni ska ha /haft ?

Vi sitter nu och ska sätta ihop en meny och det är inte så lätt när man tar bort spett osv
    Tack på förhand

• Svar på tråden Buffe som kräver kniv & gaffel
  • ClaraH

Vi ska ha förrätt och sedan varmrättsbuffé och sen chokladpanna cotta till efterrätt. På varmrättsbuffén blir det dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng och inkokt lax med kokt potatis och en sås och sallad till. Vill man ha riktig buffe, så föreslår jag rostbiff i tunna skivor, något dubbelmarinerat kött (oxfilé, kycklingbrös, fläskfilé), med olika sallader (grekisk, bulgur, pasta och potatis). Man kan också lägga till parmaskinka, salami och kallrökt lax. Pajer och ett gott bröd med ostbricka. Frukt i skivor (melon, päron, jordgubbar, ananas, physalis)

• Dolly P

Grillbuffé. Benfikotlett, kycklingfilé, olika korvar, fisk, fläskfilé. finns massor man kan grilla. Till det kan man ha potatisgratäng, potatissallad, grillad potatis och någon god sallad. och någon brödbit till.

• Chicita

Tycker det finns massor som behöver kniv och gaffel...
    En köttbit, en bit fisk, potatisgratäng, potatissallad (tja där kan det ju räcka med bara gaffel då men det är ju inget man äter med händerna i alla fall Flört )

Jag skulle nog ha mer problem att sätta ihop en buffé som inte kräver kniv och gaffel...

Så fort det är en BIT av det proteinrika eller hela kokta potatisar eller liknande så måste man ju använda verktyg av någon sort. 

• Humlan66

Tycker det är svårt bara att sätta ihop en lite festigare buffe utan att ha alla "kladdiga" rätter som poatissallad. revbenspjäll & spett  avl olika slag osv OCH samtidiigt hålla nere kostnaden.Så oxfile går fetbort tyvärr
    men det måste ju finnas en massa andra festliga rätter ?
    Jag puffar på lite på tråden ..

Svar på tråden Buffe som kräver kniv & gaffel