• Fenomena88

3 marskalker?

Jag ska ha tre tärnor när vi gifter oss, vilket ju inte är helt ovanligt. Nu undrar jag om det är konstigt att ha flera marskalker? Min sambo har svårt att välja vilken han ska ha som marskalk av sina tre bästa kompisar, jag tycker han kan ha alla tre, men han tycker inte att man kan ha det. Vad säger ni?

• Svar på tråden 3 marskalker?
  • Lev idag

Jag ska ha tre tärnor och så kommer han att ha tre marsalkar.
    Jag tycker jämna par med tärnor o marsalkar är så fint! :D

Så absolut kan ni ha fler marsalkar!! :D

• Pinkgrape

Jag kommer ha två tärnor och en brudnäbb.
    Min sambo kommer ha tre, fyra eller fem(!) marsalkar, han har inte riktigt lyckats bestämma sig ännu.

Vi tycker det viktigaste är att vi har med oss de VI vill framme i kyrkan.
    Skitsamma och det är hur "man brukar" göra och hur det "ska vara".
    Ja, självklart så länge de vi frågar själva vill också :P

Jag tycker som du, att han ska fråga alla tre. Klart som fasiken att de kan vara allihopa :D

• Willowfield

Vi kommer att ha allt för mycket folk med oss *skrattar*
    Våra ungar är ju mogna tonåringar, och tja flest grabbar.  så han kommer att ha sin bästa vän som marskalk, och så har vi valt att använda det gammaldags order brudsvennar för grabbarna som då är 4 till antalet.
    Jag kommer att ha 2 syskon, en väninna  och ett barn, vår enda tjej som tärnor.
    Vidare kunde vi inte låta bli att ha ett par brudnäbbar, för att stävja alla onda andar..
    Så jag tycker nog man kan göra som man vill och känner passar just ens egna följe :) 

• Chicita

Klart han kan ha alla tre...
    Varför inte liksom...

Jag kommer ha 2 tärnor och min M2B kommer ha 2 marskalker.
    Det är hans bröder och deras flickvänner som ställer upp åt oss.
    Sen ska våra brorsdöttrar (jag har en och han har en) + hans borsson vara brudnäbbar / näbb åt oss 

• Vi två

Jag tänkte ha två tärnor å tre näbbar manen ska ha en marskalk tror jag  han har oxå svårt att bestämma sej för vem han ska ha men tror han bara vill ha en.

Svar på tråden 3 marskalker?