• Sofia786

Vigselringar....

Jag fick en otroligt fin förlovningsring, det är en gammal släktring från min Engelska fästmans familj, den är från tidigt 1800-tal med tre diamanter och två smaragder. Nu ska  vi gifta oss till sommaren och jag vet inte vad för slags vigselring som skulle passa. Den måste ju vara ganska enkel då min förlovningsring är ganska utsmyckad, men måste även vara fin då den måste passa med ringen...
    Har någon något förslag? 

• Svar på tråden Vigselringar....
  • MrsT2011

Här kommer tre förslag! Låter som en fantastisk ring du fått, underbart!

Den nedersta ringen är min favorit, tror att en slät skena med en solitär kan passa!
  • Sofia786
    MrsT2011 skrev 2011-03-12 20:57:47 följande:

Här kommer tre förslag! Låter som en fantastisk ring du fått, underbart!

Den nedersta ringen är min favorit, tror att en slät skena med en solitär kan passa!
    Tack för förslagen! Den nedersta var jättefin, var hittade du dessa?
  • MrsT2011

Allihop finns på guldfynds hemsida!

• In Wonderland

Åh, vad fin din förlovningsring låter! Har du någon bild på den?

• Sofia786

Ja saklart jag kan...stolt som jag ar! :)

• Semlorna

Vacker! Tycker du ska prata med en guldsmed för att få rätt skena och stil på ringen.

• Etheleglin

Jag tycker att en solitär på en slät skena eller en helt slät ring blir finast ihop med din förlovningsring (riktigt snygg förresten). Det känns klassiskt och tidlöst så att du kan ha det hela livet utan att tröttna.

Gå till en riktigt bra guldsmed och diskutera hur ni ska göra för att få skenorna att sitta bra tillsammans. Då kan du ju också testa vad du gillar bäst att matcha den med. 

• Thinkerbelle

Jeg anbefaler Artinians i Stockholm, vi fikk iallefall utrolig god hjelp der npr vi ville lage våre vigselringer:)

Svar på tråden Vigselringar....