• Jeliqa

Hjälp med frisyren

Jag har väldiga problem att välja vilken av dessa två frisyrer jag skall ha på den stora dagen. Att det skall vara flätor i håret har jag hela tiden haft klart för mig. Men är det finast med (alternativ 1) små inbakade flätor på sidorna och en lösare knut eller (alternativ 2) en stramare och större knut med en fläta runt omkring?

I övrigt är jag en vintagebrud och är väldigt enkel av mig. Min klänning är en spetsklänning från 50-talet. 
    Vilken frisyr/uppsättning tycker ni är finast?
    Motiver gärna. Är väl svårt att säga till någon annan, men jag uppskattar alla åsikter :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp med frisyren
  • Moemoe

Tycker om den första bäst! Tror det lite mindre strama passar med vintage. Den andra känns lite mer klassisk brudklänning med snörliv och A-linje med underkjolar för mig.

• meah2000

Jag tycker absolut första!

Jag hade nämligen med mig den bilden på Alba till frisören för att visa hur jag vill ha min brudfrisyrSolig

• Jeliqa
    Moemoe skrev 2011-03-13 20:30:55 följande:
    Tycker om den första bäst! Tror det lite mindre strama passar med vintage. Den andra känns lite mer klassisk brudklänning med snörliv och A-linje med underkjolar för mig.
    Jag håller helt klart med om det du skriver om den andra. Jag är dessutom orolig för att den inte alls skall kännas "jag" utan att den är för strikt. Trist eftersom jag tycker frisyren i sig är så fin. Men det lutar nog mer åt att det blir den första frisyren faktiskt.
    meah2000 skrev 2011-03-13 20:39:14 följande:
    Jag tycker absolut första!

Jag hade nämligen med mig den bilden på Alba till frisören för att visa hur jag vill ha min brudfrisyrSolig
    Åh vilket sammanträffande! :) 

• Gunde

Frisyr nr 2 men lösare? Ta med båda bilderna till frisören och be om en kombo vid provuppsättningen?

• Jeliqa
    Gunde skrev 2011-03-13 21:28:20 följande:
    Frisyr nr 2 men lösare? Ta med båda bilderna till frisören och be om en kombo vid provuppsättningen?
    Åh vilken bra idé! Det har jag aldrig tänkt på.
    Tack så mycket, jag ska definitivt göra det.  
  • Chicita

Båda är fina, men har du lite vingage-stil så tycker jag den första är bäst.

Dock var det en bra idé att kombinera båda Solig 

• 2011bröllop

Tycker om den första mer romantisk Hjärta

• Jag han

Den första har jag varit inne på att ha själv, så den röstar jag på! :)
    Nu blir det nog utsläppt för min del med slöja.

• In Wonderland

Jag tycker den första är finast! Kommer själv att ha något liknande med fläta i luggen och en hästsvans på sidan som jag tänker locka. Eventuellt lägga i lite löshår i tofsen. Likt bilden nedan.  

• Jeliqa

Så roligt att så många röstat. Jag skall som sagt höra med frisören om det går att få någon variant av båda, annars blir det nog den första frisyren tror jag.
    Tack så mycket för hjälpen! 

Svar på tråden Hjälp med frisyren