• ast

håraccessoarer i vintagestil

Hej!
    Ska ha en 50-talsfrisyr på bröllopet. Jag vet inte alls vad jag vill ha i håret. Finns det nån bra butik i Stockholm med vintagesmycken o accessoarer? Eller webshop? Jag ska ha pårhalsband o pårlörhängen. Fiins det nån här som kan tipsa mig om nåt fint att ha i håret, som går i lite gammal stil?

Tack!

Ann-Sofie

• Svar på tråden håraccessoarer i vintagestil
  • TheD

Nu är jag ingen second handperson men där kan du säkert hitta något. Den som är mer haj på sånt får gärna säga om jag har fel :D

• Amejuli
    Agape skrev 2011-03-14 00:37:08 följande:
    www.etsy.com finns mycket fint, där kan du säkert hitta något!
    Tack så hemskt mycket för detta tips. Vilken underbar sida!
  • majflicka

Rekommenderar 50-tals tråden, där finns mkt tips!

Etsy.com har ju annars galet mycket. Själv älskar jag dollycouture.com som har några enstaka men mkt fina "hårprydnander" som passar 50-tals stilen. Dollarn ligger lågt nu och de tar ingen frakt på hårgrejer trots att de är i USA så de rekommenderar jag. Själv beställt diadem från dem. Du får dock inte vara för sent ute för de har en viss leveranstid.

• Zelmah

en birdcage veil (flor) och ett hårsmycke är ju väldigt 50-tal. Gå in på etsy som det tipsades om här ovan och sök på birdcage veil och på fascinator så dyker massa fint upp. Köpte min birdcage+fascinator hos en tjejs på etsy.

Min ser ut så här

men man kan ju ha mindre flor med. man kan även justera floret med hjälp av hårnålar. Jag kommer inte ha mitt så långt ner utan övanför ögonen o lite på snedden.
  • chabar

jag har hittat en säljar epå etsy.com som kommer att göra ett flor till mig, ett lite kortare (9") och som är lite sneddat istället för bandeu- stilen. Plus en blomma fäst vid ena sidan i bröllopsfärgen.. För att göra slöjan efter mina önskemål så tar hon bara $22 vilket är billigare än mycket på ebay och etsy - om man inte är modig och gör själv!

Säljaren heter maggpieseye

www.etsy.com/listing/77907498/bridal-9-birdcage-veil-french-russian

Svar på tråden håraccessoarer i vintagestil