Svensexan beroende av mig helt plötsligt...
Här har jag blåögt gått och trott att grabbarna kunde vänta med att bestämma datum tills min fästmans nya schema kommer. Men nu har de helt sonika bestämt att det ska bli en viss lördag, och då ringer best man till mig och säger "det här var enda dagen då vi alla kan, du kan väl ringa hans jobb och fixa så att han blir ledig den helgen?"
Ok men tack så mycket för det ansvaret... Personalavdelningen på hans jobb är hopplös, de skulle kunna vägra en snubbe ledigt för att gå på sin mors begravning känns det som... Tänk om de inte alls vill lyssna på det örat utan schemalägger honom den helgen? Ska vi behöva sjukanmäla honom då och riskera att han blir av med jobbet om någon ser honom ute på stan med svensexegänget?
För mig personligen är det tusen gånger viktigare att de ger honom ledigt den helgen då vi gifter oss (såklart), har ingen lust att kräva att han ska vara ledig två specifika helger inom loppet av en månad... Han har för länge sen lämnat in en semesteransökan för bröllopshelgen (4 juni) som han inte fått svar på ännu, säger ju allt om hur det stället fungerar...