• meah2000

När sätta O.s.a inför bröllop?

När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?

• Svar på tråden När sätta O.s.a inför bröllop?
  • Wintercandles

Kolla med er cateringfirma (om ni ska ha detta) när de senast vill ha svar på antal gäster. Sen hade jag lagt till nån vecka eller två om vissa osa:r för sent.
    Kan ju vara skönt för er också att veta i tid med tanke på dukning osv. Eller hur många festprogram som ska beställas.
    Vi kommer att sätta osa datumet en månad innan.

• Helena Mikael

Vi har 2 mån innan bröllopet.

• Aleta

Jag skulle ha satt två månader också, lite beroende på om det är semestrara och annat när det ska svaras.

Detta helt enkelt för att kunna hinna bjuda in andra som man varit tvungen att sortera bort om man får nejsvar.
    Fast om någon har problem med att svara så tidigt kan man givetvis ge dem extra tid. 

• moom

Vi hade 6 veckor innan bröllopet.

• Sandrina

Vi har satt vårat o.s.a. 1 månad innan bröllopet!

• meah2000

Ni som har satt osa en månad innan, i vilken månad gifter ni er?

• Sandrina

Vi gifter oss 30 april.

• 4everwe2

Vi har satt 2 månader innan bröllopet och ska skicka ut inbjudningarna till helgen. Vi gifter oss den 27 Augusti

• TheD

Vigsel 6:e augusti - vi skickade ut korten för två veckor sedan tror jag och har O.S.A. 30:e maj,

• Freakie

Vår vigsel är 30:e juli, vi har satt OSA datum till 20:e juni. Så nästan 6 veckor innan.
    Inbjudningskorten skickades ut för ca två veckor sedan.

Svar på tråden När sätta O.s.a inför bröllop?