När sätta O.s.a inför bröllop?
När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?
När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?
Kolla med er cateringfirma (om ni ska ha detta) när de senast vill ha svar på antal gäster. Sen hade jag lagt till nån vecka eller två om vissa osa:r för sent.
Kan ju vara skönt för er också att veta i tid med tanke på dukning osv. Eller hur många festprogram som ska beställas.
Vi kommer att sätta osa datumet en månad innan.
Vi har 2 mån innan bröllopet.
Jag skulle ha satt två månader också, lite beroende på om det är semestrara och annat när det ska svaras.
Detta helt enkelt för att kunna hinna bjuda in andra som man varit tvungen att sortera bort om man får nejsvar.
Fast om någon har problem med att svara så tidigt kan man givetvis ge dem extra tid.
Vi hade 6 veckor innan bröllopet.
Vi har satt vårat o.s.a. 1 månad innan bröllopet!
Ni som har satt osa en månad innan, i vilken månad gifter ni er?
Vi gifter oss 30 april.
Vi har satt 2 månader innan bröllopet och ska skicka ut inbjudningarna till helgen. Vi gifter oss den 27 Augusti
Vigsel 6:e augusti - vi skickade ut korten för två veckor sedan tror jag och har O.S.A. 30:e maj,
Vår vigsel är 30:e juli, vi har satt OSA datum till 20:e juni. Så nästan 6 veckor innan.
Inbjudningskorten skickades ut för ca två veckor sedan.