När sätta O.s.a inför bröllop?
När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?
När man skriver O.s.a på bröllopsinbjudan, hur långt innan bröllopet brukar man skriva då?
Osa-datumet blev 6 veckor innan för oss. Men vi har buffé och gör mycket själva varför vi har möjlighet att vara rätt flexibla lite närmre inpå den stora dagen.
Vi skickade ut våra inbjudningskort idag och vi gifter oss den 30/7 (alltså 4,5 månader i förväg) ,men då tyckte jag att jag var ute i senaste laget eftersom det är mitt i semestertider. Men ibland blir det ju inte som man har tänkt sig så det får bli väl.
>hon skulle ju lika gärna kunna planera ett hemligt bröllop t ex.
>Det är ganska vanligt att det blir bröllopsöverraskning när det fylls jämnt.
Hm, det kan du ha rätt i på ett allmänt plan, dock inte i detta fall (födelsedagsbarnet och hennes man hade tydligen ett mycket litet bröllop för några år sedan, som M2B inte var bjuden till).
Vill verkligen avråda alla som läser detta från att arrangera fester med hemliga bröllop – en sak att man gifter sig i smyg på tu man hand, men det är inte särskilt schysst mot gäster som tror sig vara bjudna till en vanlig födelsedagsfest...
Vi ska gifta oss den 21 maj och skickade ut inbjudningarna så att de mottogs den 1 mars.
Vi ska ha borglig vigsel utomhus, festen i min sambos familjs ägor med tillhörande festtält och vi har egentillagad buffé. Därför behöver vi inte veta tidigt om vilka som kommer alternativt tackar nej. Vi satte OSA till den 1 maj - alltså bara 20 dagar innan bröllopet. Vi har ju ingen catering, festlokal eller andra som behöver ha kännedom om hur många det blir i förhand.
Det bör tilläggas att det är en liten gästlista på 30 pers, där alla är familj/släkt/goda vänner som garanterat vill komma. Vi kommer inte heller att ha en back-up gästlista om folk tackar nej. Då blir det bara en ännu mer intim bröllopsdag - vilket vi är ute efter...
vi gifter oss den 2:a juli och har o.s.a .t den 2:a maj. inbjudningarna är redan utskickade.
Vi gifter oss 6 augusti men skickade ut våra inbjudningar i slutet av november redan och vi hade 1 mars som osa datum. Jättetidigt men det är för att där vi ska gifta oss är de flesta boendena fullbokat redan i början av året. Dock tror jag att det kommer vara de som tackat ja som sen inser att de inte kan komma pga semester och så.