Varning för GULD! i Kista
Vill bara dela med mig av våra erfarenheter av att handla Schalins förlovningsringar på GULD i Kista. Vi beställde dom en fredag, och skulle få hämta dom tio dagar senare, en måndag. När vi skulle hämta dom visade det sig att GULD gjort fel vid beställningen, och min sambos ring var tunn och smal och min ring var bred och tjock. De skulle försöka ordna nya ringar till onsdagen samma vecka, och skulle ringa på tisdag fm och bekräfta. Ingen ringde, och när min sambo ringde på onsdagen visade det sig att ringarna inte kommit. Vi skulle i stället få hämta dom på fredagen. När fredagen kom, visade det sig att ringarna fortfarande inte kommit, men det fick vi veta först när vi själva ringde och kollade. Nu skulle vi få hämta ringarna på söndagen i stället, och dom skulle ringa och meddela när dom kommit. Inget samtal på söndagen, men på måndagen, d v s i dag ringde dom och sa att vi kunde hämta dom. Då visar det sig att typsnittet på båda ringarna var fel (ett typsnitt som inte ens finns i Schalins katalog), och att Schalin-stämpeln saknades i min sambos ring. Nu ska vi i stället få hämta dom nästa måndag. Jag skulle tro att den ringen inte är en Schalin-ring, utan GULDs egen tillverkning. Säljaren ljuger och säger att Schalins måste missat att stämpla ringen, men det tror jag inte. Någon som har liknande erfarenhet av GULD?