• KHM

Varning för GULD! i Kista

Vill bara dela med mig av våra erfarenheter av att handla Schalins förlovningsringar på GULD i Kista. Vi beställde dom en fredag, och skulle få hämta dom tio dagar senare, en måndag. När vi skulle hämta dom visade det sig att GULD gjort fel vid beställningen, och min sambos ring var tunn och smal och min ring var bred och tjock. De skulle försöka ordna nya ringar till onsdagen samma vecka, och skulle ringa på tisdag fm och bekräfta. Ingen ringde, och när min sambo ringde på onsdagen visade det sig att ringarna inte kommit. Vi skulle i stället få hämta dom på fredagen. När fredagen kom, visade det sig att ringarna fortfarande inte kommit, men det fick vi veta först när vi själva ringde och kollade. Nu skulle vi få hämta ringarna på söndagen i stället, och dom skulle ringa och meddela när dom kommit. Inget samtal på söndagen, men på måndagen, d v s i dag ringde dom och sa att vi kunde hämta dom. Då visar det sig att typsnittet på båda ringarna var fel (ett typsnitt som inte ens finns i Schalins katalog), och att Schalin-stämpeln saknades i min sambos ring. Nu ska vi i stället få hämta dom nästa måndag. Jag skulle tro att den ringen inte är en Schalin-ring, utan GULDs egen tillverkning. Säljaren ljuger och säger att Schalins måste missat att stämpla ringen, men det tror jag inte. Någon som har liknande erfarenhet av GULD?

• Svar på tråden Varning för GULD! i Kista
  • frallan

oj... fy vad dåligt! Hoppas det löser sig!

• förlovadflicka

Nej, fy vad tråkigt! Stackars er :/ 

• Sackhina

vad trist! Vi köpte våra ringar där utan problem, de kom snabbt och smidigt!

• Hanna och Petter

Stackare.. Jobbigt..

Vi köpte också ringar där och de kom på några dagar. De ringde tom å sa till så fort rignarna hade kommit även fast de sagt åt oss att ringa själva och fråga (vi ville gärna ha dem fortare än vad det vanligvis skulle ta).

Å allt stämde med storlek, stämplar, mm... 

• soffia

Gud vad trist!
    Om jag var du så skulle jag se till att få tillbaka min handpenning som jag gissar att ni har lagt? och gå någon annanstans!

Måste även fråga: Var det släta ringar? För dessa tar ca 3-4 arbetsdagar från schalins? Som max 1 vecka om det nu inte är någon special.

• FriPhi

Vad tråkigt!

Vi köpte våra Schalinsringar därifrån och de kom väldigt snabbt och efter att ha läst din tråd kollade jag stämplarna ordentligt och de finns med i alla fyra ringarna. Fick även något äkthetsintyg på alliansringarna.
    Lycka till nu!

• Lillskoj

Har lite liknande erfarenhet av "Guld design" på Götg, i Sthlm. Vi beställde Schalins ifrån dom och dom strulade enooooorm, det tog sammanlagt 5 veckor innan det blev rätt. T.ex. efter att jag hämtat den tredje gången så satt diamanterna snett och det var ett stort hack i ringen. Jag är tveksam till att Scahlins skulle ha lämnat ut en sådan ring. Jag misstänker att de själva tog tag i problemet och skulle försöka fixa till den (slå ut den). Dom fick tillbaka den igen, och somsagt, när jag hade varit där fyra gånger så blev det rätt. Dessutom så fick jag betala (600 kr) för att slå ut den trots att det var de som hade mätt fel på mitt finger.

Det kanske är ett vanligare problem bland guldsmedar än vi tror... (att dom säger att dom skickar iväg ringar till t.e.x Schalins men att dom gör jobbet själva)

Svar på tråden Varning för GULD! i Kista