• meah2000

Visa mig er make!!

Jag vet inte riktigt hur jag vill ha min brudmake.

Hur såg eran ut, eller ni som var tärnor.
    Vill ha massor av inspiration av er Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-16 13:38
    hahaha, när jag såg inlägget inser jag att om man läser på svenska blev det lite fel ;)
    Kanske skulle ha skrivit makeup istället!

• Svar på tråden Visa mig er make!!
  • Willowfield

*skrattar* ja min första tanke var oxå vill hon se bild på min blivande...
    Inte förräns jag läste ditt tillägg begrep jag..*skrattar*

Tänkte att du kanske menade marksalkerna,,när du skrev "eller ni som var tärnor"
    Underliga inlägg har man ju sett..... Solig

• meah2000

hehe, ja det blev lite fel. Jag hade en tanke och tänkte inte alls att andra kanske tolkar anorlunda mig förns jag läste inlägget efter jag klickat "posta inlägg".

• MaddeåMats

Ha ha ha!

Jag tänkte precis samma sak!

• förlovadflicka

Haha, min blivande make är jättesnygg, båda två! :P Vet inte om jag vill lägga ut bild på mig här dock :) 

• Wintercandles

Kanske någon av dessa till neutrala läppar.

• Aleta

Tack för ett gott skratt!
    Jag undrade just... 

• niamh

Haha! Jag trodde också det var en tråd med alla blivande brudgummar ;)

Min makeup har jag inte riktigt bestämt mig för än, men troligen blir det något hyfsat "naket", men som ändå gör sig bra på bild. Jag brukade sminka mig varje dag förr, men nu för tiden slänger jag bara på lite läppstift och kanske concealer. Så när jag väl använder allt känner jag mig himla obekväm och "transig" :p Men samtidigt vet jag ju att det gör sig bättre på foton med en ordentligt lagd make :)

• iSusanna

Hahaha, kan inte annat än hålla med de föregående inläggen...  Men, ja, min blivande är skitsnygg! 

När det gäller sminkningen så kommer jag nog satsa på blek hy (I like) snarare än solbränd, korallrosa kinder, naturligt läppglans, men med lite mer fokus på ögonen... har tänkt mig lite grön/brun/bronsig ögonskugga och långa ögonfransar. Mina ögonbryn trivs bäst ljusa eftersom jag är blond. 

• Wintercandles
    iSusanna skrev 2011-03-17 13:39:34 följande:
    Hahaha, kan inte annat än hålla med de föregående inläggen...  Men, ja, min blivande är skitsnygg! 

När det gäller sminkningen så kommer jag nog satsa på blek hy (I like) snarare än solbränd, korallrosa kinder, naturligt läppglans, men med lite mer fokus på ögonen... har tänkt mig lite grön/brun/bronsig ögonskugga och långa ögonfransar. Mina ögonbryn trivs bäst ljusa eftersom jag är blond. 

låter jättefint :)
  • Emblas Mamma
    Wintercandles skrev 2011-03-16 22:42:56 följande:

Kanske någon av dessa till neutrala läppar.

wow! vad snyggt det blev!!
    Vill med ha något åt det hållet! :)
    åååh men jag kan nog inte göra det så bra själv! :(

Var inne och hörde med en sminkös (den enda vi har i stan) och hon kanske inte kunde den dagen för hon skulle på kurs.
    Hon skulle  höra av sig om vilket men eftersom det var två veckor sen snart så har jag inga förhoppningra alls :(
  • Aniara4

Titta på din egen du, min är paxad!!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Nej men ok, seriöst då. Jag brukar inte sminka mig till vardags, men tänker satsa på en professionell sminkning denna dag. Men jag vill ha den ganska naturlig, inga starka färger, lösögonfransar och sånt. Nu har jag iofs oförskämt långa och ganska täta ögonfransar av mig själv, så det är bara att måla dem (ev. färga) eftersom de är bleka och knappt syns annars, så lösögonfransar är inte riktigt aktuellt om jag inte ska t.ex. stå på scenen.

Jag vill egentligen bara ha lite jämnare hudton, välformade ögonbryn, mörkare ögonfransar då såklart, aningen mer markerade ögon och läppar, och kanske ett lätt skimmer om det funkar på foto. Det är en konst att sminka sig så man ser osminkad ut!

• ninasjoholm
    Emblas Mamma skrev 2011-03-17 16:04:05 följande:
    wow! vad snyggt det blev!!
    Vill med ha något åt det hållet! :)
    åååh men jag kan nog inte göra det så bra själv! :(

Var inne och hörde med en sminkös (den enda vi har i stan) och hon kanske inte kunde den dagen för hon skulle på kurs.
    Hon skulle  höra av sig om vilket men eftersom det var två veckor sen snart så har jag inga förhoppningra alls :(
    Jag kanske kan hjälpa dig med makeupen. Var bor du? Du kan ju skicka ett mail till nina_sjoholm@hotmail.com
  • moom

HAHAHAHAHAHAHA, där fick jag mig ett riktigt gott skratt Skrattande

då jag är svag för rosa som vi även hade som tema såg mina ögon ut såhär

• meah2000
    moom skrev 2011-03-18 21:15:23 följande:
    HAHAHAHAHAHAHA, där fick jag mig ett riktigt gott skratt Skrattande

då jag är svag för rosa som vi även hade som tema såg mina ögon ut såhär

Ja det där var väldigt fint
Svar på tråden Visa mig er make!!