• Freakie

Stolsöverdrag till dessa stolar, går det?

Vi har stolar som ser ut ungefär så här i vårt festlokal:

Jag tycker personligen inte att de är jättefina utan hade på något sätt velat täcka över dom. Tror ni att det hade fungerat med "vanliga" stolsöverdag? Eller skulle man på något sätt kunna dölja bara skinnet?

• Svar på tråden Stolsöverdrag till dessa stolar, går det?
  • TheD

Varför skulle det inte gå med vanliga stolsöverdrag? :) Vi kommer ha det på våra stolar...som har
    armstöd också ;)

• Freakie
    TheD skrev 2011-03-16 20:20:26 följande:
    Varför skulle det inte gå med vanliga stolsöverdrag? :) Vi kommer ha det på våra stolar...som har
    armstöd också ;)
    Jag har för mig att det blir lite konstigt i och med att "skinnet" böjs neråt när man sätter sig på stolen, och vet inte riktigt om där är strech i stolsöverdagen? Måste dit och ta ordentliga mått igen... Det kan ju vara jag som bara nojjar i onödan.
  • MeahJ

klart du kan ha vanliga stolsöverdrag Glad
    Annars är det lätt att göra egna.

• TheD

Släng över ett lakan och sätt dig så får du se hur "ill" det blir :) Överdrag behöver inte vara tajta heller utan det kan finnas tyg så ni kan putta och dra fram så det blir bra när ni väl ska fixa allt!

Det kommer gå bra! :)

• Freakie
    MeahJ skrev 2011-03-16 20:25:57 följande:
    klart du kan ha vanliga stolsöverdrag Glad
    Annars är det lätt att göra egna.

Jag är inte så pysslig av mig, så att sy ihop lite över 60 stolsöverdrag är inte ett alternativ. Det hade inte blivit snyggt om jag hade gjort det och så hade jag bara blivit besviken på det. Men tack för tipset
  • Freakie
    TheD skrev 2011-03-16 20:28:04 följande:
    Släng över ett lakan och sätt dig så får du se hur "ill" det blir :) Överdrag behöver inte vara tajta heller utan det kan finnas tyg så ni kan putta och dra fram så det blir bra när ni väl ska fixa allt!

Det kommer gå bra! :)
    Det låter som ett vettigt tips. Får ta tag i det en helg i början av april.

Skönt att det finns folk som kan lugna ner en när man har stirrat upp sig själv
  • Ängaboll

Det går jättebra att ha stolsöverdrag på de stolarna.
    Kolla gärna min sida om du vill hyra :)

• Millemoj

Sök på knoppalakan eller stolsöverdrag på Youtube så finns det en finfin demovideo om hur du lätt fixar stolsöverdrag av knoppalakan från IKEA utan att behöva sy och ha dig. Bara att lägga det över stolen, knyta under benen och knyta ett snyggt band runt ryggstödet - superfint!

• Freakie
    Millemoj skrev 2011-03-31 21:20:17 följande:
    Sök på knoppalakan eller stolsöverdrag på Youtube så finns det en finfin demovideo om hur du lätt fixar stolsöverdrag av knoppalakan från IKEA utan att behöva sy och ha dig. Bara att lägga det över stolen, knyta under benen och knyta ett snyggt band runt ryggstödet - superfint!
    Tack för tipset. Har kollat upp det.

Vi har dock bara tillgång till lokalen ca 2 timmar innan festen drar igång, och under den tiden så är det även planerat för vigsel... Så säg att vi har ca 1 timme på oss för pyssel, linnedukar, murgörna och dylikt kommer festställen att fixa. Men vill vi ha något annat så måste vi fixa det själv. Så vet inte riktigt om vi kommer att hinna med något sådant. Det är ca 60 tal stolar det gäller.

Funderar på att bara behålla stolarna som de är... Undrar hur mycket folk tänker på sånt...?
  • Chicita
    Freakie skrev 2011-04-02 11:45:27 följande:

Vi har dock bara tillgång till lokalen ca 2 timmar innan festen drar igång, och under den tiden så är det även planerat för vigsel... Så säg att vi har ca 1 timme på oss för pyssel, linnedukar, murgörna och dylikt kommer festställen att fixa. Men vill vi ha något annat så måste vi fixa det själv. Så vet inte riktigt om vi kommer att hinna med något sådant. Det är ca 60 tal stolar det gäller.

Funderar på att bara behålla stolarna som de är... Undrar hur mycket folk tänker på sånt...?
    Om det hade varit illgröna eller såna där fula randiga så hade folk nog tänkt mer på det. men dom där är ju neutrala...
    För enkelhetens skull kan du köpa löpare som du bara lägger över sits och rygg annars
  • TheD
    Freakie skrev 2011-04-02 11:45:27 följande:

Ni kan annars fixa stolarna vid H-bordet, beroende på hur ni sitter dvs... :)
  • Bröllop201187

Annars så kan man juh köpa knoppalakan och knyta dom på baksidan, så ska vi göra!

Svar på tråden Stolsöverdrag till dessa stolar, går det?