Vilken sten ska jag välja i min vigselring ....
svart diamant, "vanlig diamant " eller blå saphire ...
hur tänker /tänkte ni...
svart diamant, "vanlig diamant " eller blå saphire ...
hur tänker /tänkte ni...
Om du tittar på dina övriga smycket - hur ser de ut? Och smycken som du tyckt om under många år, hur ser de ut? Välj det du tror att du kommer trivas med i många år framöver.
Jag har valt vanliga diamanter för det är jag säker på att jag kommer vilja ha resten av livet. Svart och blå är inga färger som passar mig personligen, men jag funderade förut starkt på gröna eller lila stenar. Nu blir det nog så istället att jag får en färgad ring till högerhanden senare och håller ringarna på vänsterhanden tidlösa.
Det är ju personligt men jag hade valt vita diamanter.
I hållbarhet synpunkt är diamanter bäst då safirer kan bli repiga och inte är lika hårda som diamanter.
Någon diamant garanterat. Dom håller bäst genom åren. Svart är vackert och ovanligt, men många kommer kanske uppfatta den som "fake" om det nu har någon betydelse för dig. :) klassiskt och tidlöst med en vit sten, tröttnar man inte heller på lika lätt.
Viktigast är ju just att det ska vara något du kan titta på varenda dag för resten av livet. "Vita" stenar som diamanter går ju med allt, sedan kanske en helt slät ring är den bästa och mest tidlösa av dem alla. Hur är din smak i smycken generellt? Välj därefter.
Jag kommer att ha en coffee/champangefärgad diamant som solitär i min vigselring.
Välj det som är du och som du trivs med.
Jag tycker inte att du ska tänka så mycket i förväg på vilken du ska ta, jag tror att man känner det när man ser den. Jag är i alla fall en sån person som vet direkt när det "känns rätt". Gå och kolla på ringar och testa, det är det bästa sättet.
Men välj inte någonting du egentligen tycker är tråkigt bara för att du är orolig över att du inte kommer gilla det hela livet... för det tror jag du kommer göra ändå. Du kommer känna mer att det är "din ring" om du väljer något som känns specielt för dig snarare än att "gå den trygga vägen". Men sen ska man ju självklart inte välja något bara "för att"...
Diamanter finns i alla färger om det är själva stenen du funderar på.
Konstfärgade år inte så dyra som naturligt färgade.
Men vilken färg - ja det kan bara du avgöra.
(Själv har jag gula diamanter i ena ringen och en blågrå i den andra.)
Om du ska ha en safir kan du lika gärna ha en CZ sten, safirer håller lika dåligt.
Men jag hade nog kört på vit diamant om jag var du :)
Svart kan som någon skrev uppfattas som dake - jag hade själv ingen aning om att det fann svarta diamanter?
Men du gör som du vill, huvudsaken är att du blir nöjd ju! :D
Jag ska ha en rubin + diamanter i min. Man måste känna efter om det är en ring man kan tänka sig bära resten av livet. Diamanter är ju ett säkert kort då de är svåra att tröttna på men jag tycker absolut de andra funkar bra :) Jag själv hade aldrig valt att ha svart i min men det är ju en smaksak
www.justtitanium.com/product_info.php&products_id=2578
eller www.justtitanium.com/product_info.php&products_id=2850
dessa funderar jag på. vilken hade du valt ? ;p vet att det är jag i slutänden som bestämmer...
Om du köper därifrån och väljer tungstenkarbid så måste du vara supernoga och kolla upp att de är nickelfria. I vissa finns nämligen upp mot 10% nickel när svensa regelverk inte vill ha någonting!
Jag är kemist och yrkesskadad så jag kunde absolut inte tänka mig en diamant för de är så fruktansvärt tråkiga rent kemiskt Dessutom tycker jag inte de är värda pengarna över huvud taget. Jag valde istället en solitärring med en ganska stor akvamarin. Hade jag haft en motsvarande diamant så hade den gått på över 100 000 och jag hade dessutom blivit irriterad varje gång jag tittade ner på min egen hand eftersom jag ser kristallstrukturer istället för själva stenen. Har dock inga problem med mina vänners diamantringar. De tycker jag är jättefina
ehhhh... förlåt för jättebilden. Jag är inte så speciellt datorkunnig