• Bröllop2B

Reaktion på inbjudningskorten!

Nu har vi skickat inbjudningskort till vårat bröllop, och jag tänkte ju någonstans att folk kanske hör av sig (även om de inte ska osa till oss) ,kanske bara skriver ett mejl eller sms bara som en liten hint att "va kul" eller...ja, nåt....men nä, så fel jag hade! Jag vet inte, jag har ingen koll på hur folk går tillväga, de är klart att de inte är en världsgrej för dem, men....Det kanske inte funkar som jag trodde bara, nån som vet? Har ni fått nån "bekräftelse" på att inbjudningarna kommit fram? 

• Svar på tråden Reaktion på inbjudningskorten!
  • Millemoj

Fick bekräftelse/svar nästan direkt av de flesta vilket var mycket roligt. Däremot har inte en av mina bästa vänner ens kommenterat inbjudan - då blir man ju lite paff. själv hade jag grattat direkt om jag fick en bröllopsinbjudan av henne. Men men,. alla är inte lika!

• misscat81

Nej, inte direkt, bara från de som jag träffat face to face. Jag tror inte folk tänker på sånt, faktiskt. Speciellt som vårat bröllop inte har varit någon direkt hemlighet innan.

• Sandrina

Jag träffade stora delar av min släkt bara några dagar efter att vi hade skickat våra inbjudningar, så då fick jag mycket kommentarer. Annars bara några enstaka kommentarer från några vänner.
    Men folk reagerar nog inte alltid som man tror/vill! Men dom flesta är nog glada även fast dom inte tänker på att berätta de! :)

• Bröllop2B
    Sandrina skrev 2011-03-17 17:19:02 följande:
    Jag träffade stora delar av min släkt bara några dagar efter att vi hade skickat våra inbjudningar, så då fick jag mycket kommentarer. Annars bara några enstaka kommentarer från några vänner.
    Men folk reagerar nog inte alltid som man tror/vill! Men dom flesta är nog glada även fast dom inte tänker på att berätta de! :)
    Ja, man få ju hoppas att folk blir glada iaf! Än om ingen säger nåt, men de känns lite snopet!
  • lillabjörn

Jag tror inte du behöver oroa dig, jag känner igen mig- har inte fått många reaktioner, men det är ju såklart för att vårt bröllop inte är hemligt alls! Så tänker jag iaf, har inte ens tänkt på det. ;)

• TheJohanna

Jag förväntade mig också kommentarer och fick en del... Men så var det andra som inte sa något alls så vi blev lite oroliga att alla inbjudningar kanske inte kommit fram... Några frågade jag om det var så att de hade fått den och andra hörde av sig efter ett tag... Vi gjorde en lista med alla inbjudningar där vi strök dem som vi visste att hade kommit fram mest för att det kan vara skönt att ha lite koll så att man kan hinta lite eller fråga om de inte hör av sig om osa heller...

• Oniq

Jag blev jättenojjig och trodde inte ens att de jag postat hade gått fram. Skrev någonting otydligt på facebook som 'om man ändå kunde klicka i en mottagelsebekräftning på vanlig snailmail' -och då fick jag korta svart från flera stycken som bra svarade 'mottaget här' osv.

;)

Lär nog inte höra mycket mer innan dagen innan osa antar jag. :(

• Bröllop2B
    Oniq skrev 2011-03-17 20:20:36 följande:
    Jag blev jättenojjig och trodde inte ens att de jag postat hade gått fram. Skrev någonting otydligt på facebook som 'om man ändå kunde klicka i en mottagelsebekräftning på vanlig snailmail' -och då fick jag korta svart från flera stycken som bra svarade 'mottaget här' osv.

;)

Lär nog inte höra mycket mer innan dagen innan osa antar jag. :(
    Det är ju lite snopet! Det känns ju som att folk inte tycker det känns kul då! Fast har fått höra nu iaf på en liten omväg att dem vart glada och tyckte det var kul, men man kanske borde skrivit det i kortet typ "skicka gärna en liten bekräftelse så vi vet att inbjudan har kommit fram!" =P

Äh, man nojjar säkert bara en massa i onödan! iofs, finns det å andra sidan nåt man INTE har hunnit nojja över innan dagen D?!
  • Thinkerbelle

Åh kjenner meg sååå igjen:) jeg ble veldig skuffet etter at vi hadde sendt ut innbydelser: det er nå 1 mnd siden, og det er 1 mnd til vår osa får ut. Hittil har vi fått lite kommentarer på innbydelsen fra familien, mens våre venner har svart ja direkt, vilket er hyggelig! Men likevel er jeg så paff over de uteblivende kommentarene og svar på innbydelsen fra familien.. Håper vi får svar snart:)

• frallan

Exakt samma här! Har vart tyst i stort sett... och då har vi ändå hållt bröllopet hemligt innan
    Trodde familjen skulle vara den som reagerade starkast, men här har det varit vänner som gett mest respons. Det är nog så att dom inte är lika inne i det som man själv är och tänker inte på att höra av sig... men jag personligen har absolut hört av mig till de som bjudit mig på bröllop... skumt är det, men verkar inte helt ovanligt.

Svar på tråden Reaktion på inbjudningskorten!