• Bröllop2B

Reaktion på inbjudningskorten!

Nu har vi skickat inbjudningskort till vårat bröllop, och jag tänkte ju någonstans att folk kanske hör av sig (även om de inte ska osa till oss) ,kanske bara skriver ett mejl eller sms bara som en liten hint att "va kul" eller...ja, nåt....men nä, så fel jag hade! Jag vet inte, jag har ingen koll på hur folk går tillväga, de är klart att de inte är en världsgrej för dem, men....Det kanske inte funkar som jag trodde bara, nån som vet? Har ni fått nån "bekräftelse" på att inbjudningarna kommit fram? 

• Svar på tråden Reaktion på inbjudningskorten!
  • Bröllop2B
    Sandrina skrev 2011-03-17 17:19:02 följande:
    Jag träffade stora delar av min släkt bara några dagar efter att vi hade skickat våra inbjudningar, så då fick jag mycket kommentarer. Annars bara några enstaka kommentarer från några vänner.
    Men folk reagerar nog inte alltid som man tror/vill! Men dom flesta är nog glada även fast dom inte tänker på att berätta de! :)
    Ja, man få ju hoppas att folk blir glada iaf! Än om ingen säger nåt, men de känns lite snopet!
  • Bröllop2B
    Oniq skrev 2011-03-17 20:20:36 följande:
    Jag blev jättenojjig och trodde inte ens att de jag postat hade gått fram. Skrev någonting otydligt på facebook som 'om man ändå kunde klicka i en mottagelsebekräftning på vanlig snailmail' -och då fick jag korta svart från flera stycken som bra svarade 'mottaget här' osv.

;)

Lär nog inte höra mycket mer innan dagen innan osa antar jag. :(
    Det är ju lite snopet! Det känns ju som att folk inte tycker det känns kul då! Fast har fått höra nu iaf på en liten omväg att dem vart glada och tyckte det var kul, men man kanske borde skrivit det i kortet typ "skicka gärna en liten bekräftelse så vi vet att inbjudan har kommit fram!" =P

Äh, man nojjar säkert bara en massa i onödan! iofs, finns det å andra sidan nåt man INTE har hunnit nojja över innan dagen D?!
  • Bröllop2B
    MrsT2011 skrev 2011-03-18 09:20:19 följande:
    Som en generell kommentar till TS och andra vill jag bara påpeka att det är viktigt att påminna sig själv ibland om att bröllopet är bland det största som händer en själv, men inte särskilt stor grej för omgivningen. Alltså tycker jag det är helt naturligt att folk väntar med att höra av sig till sista OSA-dagen.

Ta min mormor som exempel, har inte hört ett ljud från henne sedan hon fick inbjudan. Men hon träffar min moster flera gånger i veckan, och min moster pratar ofta med min mamma. Så via djungeltrumman har jag fått höra att mormor är helt tagen av den vackra inbjudan och att hon blir lika glad varje gång hon tittar på den.

Alltså: Folk kan bli överlyckliga över inbjudan utan att därmed kasta sig på telefonen och tala om det för brudparet! =)
    Det är nog så i de flesta fall tror jag (och hoppas) men det är tråkigt att det inte kommer fram till avsändarna att folk faktist blir glada över en inbjudan! Och väldigt gärna vill man ju veta att den har kommit fram också så att man inte väntar på besked och så har den kommit bort eller nåt....!
Svar på tråden Reaktion på inbjudningskorten!