• Jag han

vem Osa till?

Vi har bara skrivit mitt nr och min mail till vem gästerna ska anmäla om de kommer el inte.
    Kan det bli mycket tro?
    Det är totalt 72 personer som är bjudna, men hälften är ju par.
    Men funderar på om det blir mycket samtal att ta emot.. Har inte skickat iväg dem än..
    Hur har ni gjort?

• Svar på tråden vem Osa till?
  • hernameispekka

Vi kommer skriva våra föräldrar tror jag. Mina är väldigt involverade i bröllopet och tror hans föräldrar skulle tycka det var konstigt att inte ta emot OSA så för oss blir det nog föräldrarna.

• TheJohanna

Vi satte till våra familjer. Telefonnumren hem till dem och en mailadress till varje "familj". Vi skickade ut korten för en dryg månad sen men än har det inte varit någon rusning. I alla fall om man skickar ut inbjudningarna i god tid så tror jag att det är rätt olika när folk svarar... Sen kanske du blir mailbombad sista dagen men då är du ju i alla fall förberedd på det =)

• Jag han

Tack för era svar.
    Ingen av våra föräldrar är så involverade i bröllopet, men skulle inte vara nåt konstigt om vi skrev deras nr också. hmm...
    Kanske kan skicka med en extra lapp annars.
    Skulle ändå behöva göra det med annan info som inte fick plats på inbjudningarna..

• Aniara4

Jag funderar på samma sak! Tänkte att vi skulle hänvisa till våra mammor när det gäller frågor, framför allt med tanke på presenter eftersom vi inte tycker det är snyggt att själva komma med en önskelista, men om någon frågar dem kan de ju säga att "jag tror de har två brödrostar redan, men deras tallrikar börjar visst bli lite slitna" eller vad det nu är.

Man har ju ofta O.S.A. till familjen, men då är de säkert mer involverade också tänker jag. Våra föräldrar är måttligt engagerade än så länge i alla fall, och kommer inte att ge oss några pengar. Min mamma bidrar till klänningen, men det är mellan henne och mig. Svärföräldrarna har inte erbjudit något alls - vilket är helt i sin ordning eftersom vi är vuxna människor med egna inkomster. Men då känns det lite konstigt att folk ska svara till dem? Dessutom är jag ett kontrollfreak, jag vill veta vilka som svarar! Plus att vi kommer att be gästerna önska en låt till Spotify-listan, så jag behöver ju få veta svaren ganska snabbt så jag kan jobba med listan.

Så jag vet inte.  Får nog pejla lite med föräldrarna vad de tycker.

• TheD

Epostadress till mina föräldrar, mamma gjorde en ny mailadress för bröllopet, så dem har koll på allt.

Vi vill inte ha hand om det helt enkelt.

• Carrosell

OSA gör gästerna till vår brudtärna. Hon är en klippa på planering och hon har mycket med bröllopet att göra.

• Moemoe

Gästerna kan osa direkt på vår bröllopshemsida, vilket många gjort. Sedan skrev vi våra nummer och mail, vi gjorde en ny mail som vi bara använder till bröllopsgrejer. Så vi tar hand om osa själva. Hittills har det inte varit jobbigt. Glad Har 60 gäster bjudna så det är ju lite färre än er.

• Anna B

Vi har OSA till mig :) bruden alltså. Jag tycker det är trevligt att få prata lite med alla! De flesta ringer, inte så många mail.

• Gwennie

Vi utgick ifrån vem som är lättast att få tag på. Det blev svärmor som är pensionär och kände att hon gärna fick lite extra samtal under dagarna :)

Eftersom jag har lite svårt att släppa kollen och en del nära vänner osa:r till mig och min blivande ändå, så har jag gett svärmor inloggningen till vår bröllopshemsida. På så vis kan vi båda skriva in gästernas svar i samma lista. Fungerar fint.

• Ciccci

Våra gäster OSA:ar till oss = brudparet..

Våra föräldrar är inte så involverade i bröllopet så vi känner att det är lämpligast att de osa:ar till oss.. ^_^

• Chicita

Våra gäster OSA-r till oss via svarstalong i inbjudan.
    Men våra föräldrar är inblandade i kampen om att få folk att svara Flört

• S2011

man ska väl osa till den/de som ställt inbjudan, så vitt jag vet.
    om era föräldrar är de som bjuder in till bröllopet = osa till föräldrarna.
    om ni bjuder in = osa till er.

vi har skrivit våra egna telefonnummer och tar emot osa eftersom vi bjöd in till bröllopet.
    personligen känner jag mig också lugnast med det; då har jag koll på om det är nån som inte svarat och som jag kan behöva kontakta, jag kan själv anteckna ev. allergier och jag har koll på vilket antal gäster vi har i diskussionen med de som anordnar middagen. 

Svar på tråden vem Osa till?