• Therese142

Första helgen som nygifta..

Åker min blivande man på kick-off resa med jobbet till Tyskland och ska vara där från tors-ons och vi kommer hem från vår minibröllopsresa på onsdag kväll.. Fick veta detta igår kväll och jag är inte direkt jätte glad.. Han menar att vi får ju ändå bröllopsdagen och söndagen som första helgen fast jag vet inte.. det är bröllopshelgen.. Så just nu känns det som jag ska sitta ensam hemma resten av veckan, har tom lagt en semestervecka för detta, och vänta på honom. Blir väl till att gå till jobbet ändå.. Är bara lite ledsen just nu..

• Svar på tråden Första helgen som nygifta..
  • Chicita

Förstår att du är besviken. Lite dålig tajming av jobbet då för hans del.
    Är det viktigt att han åker med eller är det mest nöje? För då kanske han har möjlighet att säga ifrån att han ju faktiskt vill tillbringa helgen med sin nyblina fru

• wiii

Ni kommer ju att få massor av helger som gifta :)

• RiNa

Förstår att du är ledsen, det hade jag oxå blivit. Beroende på om han har möjlighet att stanna hemma eller inte tycker jag absolut att han borde stanna hemma med sin fru när ni är nygifta speciellt eftersom du tagit semester. Tyvärr kan du inte göra så mkt mer än att prata med honom. Hoppas det löser sig för er.

• Silverglitter

Jag fattar inte riktigt problemet. Ni gifter er en lördag, sen åker ni på bröllopsresa till onsdagen? Efter det åker han på kickoff på torsdagen och blir borta en vecka? Då har ni väl ändå fått fyra dagar tillsammans efter bröllopet.

• förlovadflicka

Måste han åka? Om min blivande hade valt det fast han inte behövde hade jag blivit jätteledsen, min ska liksom ta ut all sin semester efter bröllopet... 

• Kattpoet

Ni kommer ha massor med tid tillsammans och klara du av detta utan att deppa ihop  kommer ni ha ett bra giftermål.Livet blir inte alltid som man tänkt sig, man får inte alltid vad man vill och ibland måste man se  det större i det hela än sig själv.   

Att han åker på kick off är inget,  tänk på mig som fick fira första veckan som nygift ensam i Sverige medans min make låg sjuk i sitt hemland.  Han skulle ha  flygt med mig hem, men trillade så illa att han fick uppsöka akuten och hans far fick sätta mig på flyget istället, ja han snubblade 4 timmar innan flyget skulle gå och det gick inte att avboka resan.
    Jag visste  inte vad som hänt min man förrän  6 timmar senare då jag äntligen var hemma och han hade kommit ut  ifrån akuten  och sedan fick vi vänta 14 dagar på att svullnaden av hans svårt stukade fot  skulle gå ner och sedan gällde det att hitta en biljett som  vi kunde ha råd med, han kom hit på 15 dagen, ren skär tur att han hittade en resa hit som vi hade råd med. 

Svar på tråden Första helgen som nygifta..