Är det fräckt att ha betalbar på kvällen? Någon mer som tänker ha det?
Jag tycker absolut inte det är snålt med betalbar. Gästerna bjuds ju på så mycket annat.
Jag har varit på flera bröllop där man betalat ordinarie priser i baren (restaurang), och på bröllop med helt fri bar. Har däremot inte varit på något där man fått betala själkostnadspris, men skulle verkligen inte ta illa upp om det var så.
På ett bröllop uppmanades gästerna skänka en peng till välgörande ändamål när man tog något i baren. Det tyckte vi var bra så den idén tror jag att vi kör på. Vi kommer, trots att vi har fri bar, ha någon i baren hela tiden som blandar drinkar och häller upp vin. Annars är risken att det blir väldigt slabbigt. Eftersom de som ska stå i baren hör till gästerna (kusin och svåger) tycker vi att de ska slippa greja med pengar och känna att de också kan slappna av och festa.
Håller med den som tidigare skrev att det är viktigt att upplysa om att det är betalbar och om det går att betala med kort eller är kontanter som gäller. Vet gästern om det så tror jag ingen surar :)