• Stiina86

Ni som har skrivit att det är barnfritt efter vigseln. Hur gör ni med era barn?

Herregud. Jag kom på det nu!

Vi har barn på 5, 3 och ett halv år.. Vi har bjudit de vi känner så det känns som att ingen kan ta och åka hem med dom se så där runt 21-22. Alla vill ju stanna kvar.. hmm.. Vill ju ha med dom ett bra tag men när det blir trötta och griniga? De som brukar vara barnv dakt åt dom är svärföräldrarna och mina föräldrar, dom lär ju egentligen vilja vara kvar..
    Hade ni samma problem?

• Svar på tråden Ni som har skrivit att det är barnfritt efter vigseln. Hur gör ni med era barn?
  • Mariamilena80

Våra barn kommer att vara med på festen och sen åka hem med mormor och farmor när mormor och farmor vill åka hem. Men då är mina barn 9 år och 7 år. Det är svårt då man bjudit alla tänkbara barnvakter:)

• E090422

Vi hade samma problem, men det löste sig till slut, min sambos arbetskamrat som har en dotter som är några månader yngre än våran dotter kommer sitta barnvakt. Hon och hennes familj får vara med på vigseln, detsamma gäller våran dotter, sen när vigseln är över så åker de hem till sig med våran dotter också.

Så nu är det ca 4 månader kvar och vi har börjat träffas, så att vår dotter ska veta vem hon åker till.

• Krazzzy

Våra barn åker med sin farmor och farfar hem efter middagen, de måste ändå hem till sin hund och våran som de också måste passa Skrattande
    De tycker att det är helt Ok !
    Sån tur att vi har dem då jag inte har några föräldrar kvar !

• Fru Fnurrhurr

Vår granne tar hand om dom på kvällen !

• Dejli

Har ni ingen nära vän med ett syskon som skulle kunna passa dem om ingen i den äldre generationen tänker åka lite tidigare?

• Myspys77

Våra barn, 5 och 2,5 år får vara med på vigseln, middagen och en del på kvällen. De får åka hem med deras farmor o farfar, kan gissa att klockan kommer vara ca 22 när de åker, de är rätt pigga av sig våra barn! Deras farmor o farfar är nykterister och inga "partyfreaks" så de har inga problem med att behöva åka hem lite tidigare. Har inga andra barnbarn så de tar gärna hand om dom! Mina föräldrar hade annars kunnat åka hem med våra barn också men de ska göra samma sak fast med min brors barn (lite äldre än våra) eftersom brorsan och hans familj bor på annan ort och inte har någon möjlighet till någon barnvakt här. Dessutom är de barnens enda kusiner och en del av familjen  så det känns kul att de är med oss!

Hoppas ingen tar illa upp men alla våra kompisar med barn bor i samma stad som oss och brukar inte ha några problem att få barnvakt. Självklart får små ammande bebisar följa med men det blir nog max 1-2 stycken småttingar.

• mikaela86

Vi kommer att ha helt barnfritt efter vigseln och våran son då 15 månader kommer att vara hos vänner till min pappa och hans fru, vännerna har också en dotter på då 1 1/2 år, min lillasyster som är 8 år kommer också att vara där eftersom hon känner våran son utan och innan och han känner sig väldigt trygg med henne även om hon bara är 8 år!!

• Theka

Vår dotter kommer vara hemma hos sin farmor och farfar med barnvakt. Barnvakten är farmor och farfars granne, pensionerad barnmorska med ett gäng egna barnbarn. Hemma hos farmor och farfar är E trygg och känner till säng och allt så det känns bäst så. Antagligen kommer barnvakten även vara med i kyrkan och sedan åka hem med E (som kommer vara runt 21 månader gammal). Vi har bestämt att vi ska träffas lite nu under försommaren så att E får känna in sig men vi tror inte det blir några problem. Samtliga som varit barnvakt åt henne förut har sagt att hon är ganska lätt att ha att göra med och håller den trenden i sig så tror jag att det blir bra :)

• Gopplan

Min tärnas lillasyster är otroligt barnkär och har sagt att hon kan ställa upp och passa vår son under festen. Vi ska bara se till att de lär känna varandra innan. Han kommer att vara 13 månader när vi gifter oss. Hoppas bara att hon håller vad hon lovat och inte ångrar sig i sista minuten.

Svar på tråden Ni som har skrivit att det är barnfritt efter vigseln. Hur gör ni med era barn?