• MrsT2011

Hur ställer ni borden??

Jag vill inte ha runda bord för då har man ingen mitt emot sig.

Men vilket passar bäst egentligen?

Vi vill gärna ha ett E-bord, men vi har bara 7 pers på honnören. Det blir nog för trångt bakom ryggarna vid de andra borden...

Totala antalet gäster är ca 35 pers.

Hur gör ni andra??

• Svar på tråden Hur ställer ni borden??
  • awarwen

Vi har bjudit 125 personer, men jag gissar att det kommer runt 100.
    Vi ska ha rektangulära bord som står två och två och bildar en grupp med 10 personer/bord.
    2 på kortsidorna och 3 på långsidorna. Har gjort en preliminär placering och den blir skitbra.
    Vi är ojämnt antal vid vårt brudparsbord, så det här var en kanonlösning.

• Sebastiána

Vi blir nog inte heller fler än 35 personer. Vi har tänkt ha 6 personer vid honnörsbordet. Vi har inte bestämt om vi ska ha tre korta tungor ut från honnören eller två längre.

• Sebastiána

Kan tillägga att vi har tre längre bord till honnören och de kortare borden till tungorna och därför får det plats tre tungor, men jättegott om plats blir det inte. Ni kan ju börja med tungorna "utanför" kanterna på honnörsbordet om du förstår vad jag menar.

• Freakie

Vi kommer att bli ca 60 personer. Har inte allt spikat än men det lutar åt ett avlångt honörsbord med flertalet fyrkantiga bord, typ så här:

Bilden är dock inte skalenlig

• MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-22 10:59:28 följande:
    Kan tillägga att vi har tre längre bord till honnören och de kortare borden till tungorna och därför får det plats tre tungor, men jättegott om plats blir det inte. Ni kan ju börja med tungorna "utanför" kanterna på honnörsbordet om du förstår vad jag menar.
    Japp, jag är med på hur du menar. Man får kanske börja med T-bord och sedan se hur de yttersta tungorna får plats. Lite sugen på att ställa dem snett ut från honnören, då kanske folk får plats även vid de innersta platserna? Vill inte har för mycket "luft" mellan varje person på honnören, då kan vi ju knappt prata med varann.

Om man väljer ett U-bord istället, alltså två långa tungor, kan man då placera några mitt emot oss? Alltså på "fel sida" av honnörsbordet? Eller blir det för mycket ryggar?

• MrsT2011

awarwen och freakie, blir inte varje bord "för stort" för att man ska kunna prata med den som sitter mitt emot?

• awarwen
    MrsT2011 skrev 2011-03-22 11:18:32 följande:
    awarwen och freakie, blir inte varje bord "för stort" för att man ska kunna prata med den som sitter mitt emot?
    Nej, vi har mätt och provsuttit och det känns inte alls avigt eller som ngt längre avstånd. Det är inga megabord utan mer såna där typiska föreningsbord. Jag är nöjd Solig
  • Loche

Här blir det E-bord, men vi är 12 vid honnörsbordet så då funkar det.

• MrsT2011
    Loche skrev 2011-03-22 11:36:46 följande:
    Här blir det E-bord, men vi är 12 vid honnörsbordet så då funkar det.
    Vilka 12 har ni placerat där? Vi är sju personer med oss själva och föräldraparen, samt min mormor.

Vi har bara vänner och syskon bland övriga gäster, inga fler ur den äldre generationen. Känns tråkigt för syskonen (de är i 25-årsåldern) att sitta på kanterna på honnören, eller tänker jag fel?
  • Freakie
    awarwen skrev 2011-03-22 11:25:48 följande:
    Nej, vi har mätt och provsuttit och det känns inte alls avigt eller som ngt längre avstånd. Det är inga megabord utan mer såna där typiska föreningsbord. Jag är nöjd Solig
    Vi har inte gjort något av ovanstående än (mätt eller provsuttit), är bara på planeringsstadiet. Men våra bord är inte så djupa så det borde fungera
Svar på tråden Hur ställer ni borden??