• marielleangelina

Fått min ring, när jag är kall - stor. När jag är varm - tight!

Någon som har samma problem? Vet inte om jag borde förminska den... Den ramlar ju inte av fingret men jag kan ta av den utan någon ansträngning alls, när jag är kall eller normalvarm. Jag har också provat den när jag varit lite varmare, då har den varit nästan svår att få av. Är det verkligen normalt med sån skillnad i fingerstorlek från dag till dag? Hade ni valt att ta in den lite för att kunna ha på den utan att vara rädd för att tappa den? Men då kanske den är för liten till sommaren? Det är inte lätt :)

• Svar på tråden Fått min ring, när jag är kall - stor. När jag är varm - tight!
  • TheD

Min förlovningsring är nu lite stor pga ofrivillig viktminskning men annars kan den sitta hårt då man är väldigt varm. Det är inget konstigt med det. När det var som kallast var min ring på väg att flyga av ;)

Så att prova ringar sommartid ska man inte göra för då när det blir vinter kan den bli väldigt väldigt stor. Men alla vi har olika kroppar/fingarar så...

• marielleangelina

Ja jag var nog lite varm om handen när jag provade storlek i samband med beställningen. Inte så konstigt kanske =) är ju inte varje dag man går och beställer förlovningsringar! Kan ju bli några extra hjärtslag då, vilket leder till varma händer... Får kanske prova den några gånger till fram tills det är dags att gravera in förlovningsdatumet så får jag se om de kan ta in den samtidigt, eller om det inte behövs..

Här kommer en bild på den också, mest för att jag är så glad för den :)

• MagicBride
    marielleangelina skrev 2011-03-22 20:48:57 följande:
    Någon som har samma problem? Vet inte om jag borde förminska den... Den ramlar ju inte av fingret men jag kan ta av den utan någon ansträngning alls, när jag är kall eller normalvarm. Jag har också provat den när jag varit lite varmare, då har den varit nästan svår att få av. Är det verkligen normalt med sån skillnad i fingerstorlek från dag till dag? Hade ni valt att ta in den lite för att kunna ha på den utan att vara rädd för att tappa den? Men då kanske den är för liten till sommaren? Det är inte lätt :)
    Jag har det precis så! Kan ju inte göra nått åt att fingrarna skiftar i tjocklek så jag är bara glad att jag hittat en storlek som inte blir fööör tight eller trillar av
  • marielleangelina
    MagicBride skrev 2011-03-22 22:09:33 följande:
    Jag har det precis så! Kan ju inte göra nått åt att fingrarna skiftar i tjocklek så jag är bara glad att jag hittat en storlek som inte blir fööör tight eller trillar av
    Det var ju skönt, att man inte är ensam! Det komiska är ju att när jag provade storlek valde vi en som jag nästan inte fick av eftersom det är lättare att töja än att förminska, och ändå är den hur lätt som helst att få av nu :)
    Blir väl bättre när minusgraderna släpper så man får normalt blodflöde i händerna igen.
  • Sebastiána

Jag har precis samma problem. Det var jättejobbigt i somras när fingrarna blev extra stora i den nästan 35-gradiga värmen. Hu! Efter ett antal minuter i kallt vatten och med en massa lotion fick jag av den och var sedan utan i några veckor. Det kändes skönt, i alla fall fysiskt. Psykiskt kändes det som jag plötsligt blivit singel igen.

• Sebastiána

När vi köpte förlovningsringarna visade det sig att min blev för stor - detta var på vintern - så jag tog in den lite. Några månader senare var den så tight att det gjorde ont och nu ska jag ta ut den lite. Känns dumt att det inte blev rätt när jag tog in den i första vevan.

• In Wonderland

Min juvelerare sa till mig (då jag valde mellan två storlekar på förlovningsringen) att det är bättre att gå med den större för när jag sen lägger på en vigselringen på det så sitter ringarna fast mer än om man bara har en ring på fingret.

• annicka

Känner igen problemet precis...

• Loanne

Känner också igen det. På sommaren kan fingrarna bli som korvar och ringen sitter som berg, när jag fryser hänger den löst men det brukar inte kännas som om den ska åka av eftersom jag har rätt mycket "ringmidja".

Söt förlovningsring förresten, är det vitguld? Hur bred är den?

• marielleangelina

Med risk för dubbelpost skriver jag igen, vet inte vad som hände nyss när jag försökte posta. Loanne, tack så mycket! Det stämmer att det är vitguld. Den är 2,5 mm bred och 2 mm hög så den är alltså inte helt rund men när den sitter på så ser det ut som att den är helrund. Valde att göra den så för att den skulle passa höjden på vigselringen jag valt ut. Som In Wonderland säger så kommer den säkert sitta bättre ihop med vigselringen.

• Ayla

Har precis samma problem. Just nu är det nästan så den trillar av, till sommaren kommer den bli något trång (igen). Hoppas att det blir som In Wonderland skrev, att det blir bättre sen med två ringar.

• MiaAnd

Jag har också samma problem ,att den nästan åker av när det är kallt. Har dock aldrig upplevt den som trång, utan när jag är varm känns den mer lagom. Men oftast känns den lite stor, så vet inte om jag borde minska den? Nu ska det ju snart på en vigselring också och det sägs ju att det blir tajtare då. Får väl rådfråga den som ska göra våra vigselringar.

• Pikkujag

Jag har samma problem, förlovningsringen har fått förminskas två gånger. Delvis pga att jag köpte för stor till först och av vikt minskning.

Svar på tråden Fått min ring, när jag är kall - stor. När jag är varm - tight!