• salsa775

Ang.tärnan

Hej,
    jag kommer ha min syster som brudtärna.
    Har beställt en bukett med röda rosor till mig själv från thebridalbouquet.com
    men har inte tänkt på det förrän nu..
    -Måste tärnan också ha blommor??
    Eller blir det naturligt att hon hjälper till med min klänning osv o på så vis "inte behöver" blommor?

• Svar på tråden Ang.tärnan
  • Aniara4

Nej, tärnan behöver inte ha några blommor. Hon ska ju hålla i dina medan ni växlar ringar!

• salsa775

Ok vad bra!
    Trodde jag missat ngt där..:) 

• Sebastiána

Min tärna ska eventuellt ha en liten bukett, men det är inte alls nödvändigt.

• Sandrina

Mina tärnor ska ha varsin bukett, en miniatyr av min brudbukett! :) Vill att dom ska sticka ut lite bland alla andra, så att dom inte se ut som "vanliga" gäster.
    Men det där gör man ju givetvis precis som man vill! :)

• Blivande fru Swärdh

Verkar vara valfritt. Mina tärnor ska ha en liten bukett var. Det är ditt bröllop, du bestämmer själv. Flört

• josse80

Min tärna ska ha "ett band" med en ros (min brudbukett innehåller rosor) runt handleden. Har beställt det i blomsteraffären. På så sätt utmärker hon sig och kan hålla min bukett!

• salsa775
    josse80 skrev 2011-03-23 11:22:04 följande:

Min tärna ska ha "ett band" med en ros (min brudbukett innehåller rosor) runt handleden. Har beställt det i blomsteraffären. På så sätt utmärker hon sig och kan hålla min bukett!

Ja det var ju också en bra idé!
    Får fundera lite på det..:) 
  • Sandrina
    josse80 skrev 2011-03-23 11:22:04 följande:

Jag hade tänkt ha sånna band till mina tärnor, tycker det är jättefint. Men min florist rekomenderade mig att ta små buketter istället. Hon sa att blommorna bara limmas fast och kan därför lätt ramla bort. Kanske kan vara bra att tänka på, att man får vara lite försiktigt och undvika att slå i saker! :)

• S2011

jag tror att min tärna kommer vilja ha något i händerna när vi går, så jag har tänkt att hon ska få ha en liten bukett hon med. det är väl vare sig ett måste att ha blommor eller inte ha blommor som tärna, men det tycker jag är en sak man ska diskutera. inte alla känner sig bekväm att gå in "inför allas blickar" utan att ha nånstans att göra av händerna (och fickor är det ju dåligt med på finklänningarFlört ). 

• SnartFruSir

Min två tärnor kommer ha varsin tärnbukett som är en enklare version av min bukett, och marsalkerna kommer ha en enklare variant av mannens corsage.

• Lombard

Jag var brudtärna i höstas, jag och den andra tärnan hade orkideer i håret. Bruden hade orkideer som brudbukett. 

• Smuppra

Jag har nog alltid sett att min tärna ska ha en minibukett. Om jag har en stor rosbukett så ska hon ha en eller tre rosor i samma nyans som sitter ihop med ett band. Men tärnor måste verkligen inte ha något. Kanske tom är skönare utan egen bukett när hon sedan ska hålla i brudens.

Har du fått din bukett därifrån? De såg ju jättefina ut, och min drömbukett fanns där med en nolla mindre än en med riktiga blommor här i Sverige. Vore ju inte så tokigt att betala 200 kr istället för 2000 kr liksom.
    Ser de riktiga ut? Kommer folk fatta att man har fejkblommor?

Tänkte precis skriva "fattar om de inte luktar som blommor" men kom på att det kanske man kan ordna på egen hand. Alltså att man letar reda på en parfym med "rosdoft" eller vad det nu ska vara och parfymerar de lite typ dagen innan så hinner de säkert få en svag doft på dagen D sedan. Om nu inte parfymen förstör blommorna...

Iaf, på nära håll är det uppenbart då att det är låtsas?
    Blev toksugen på att köpa där nu

• Smuppra

Nu såg jag ju att de säljer doft att ha på om man vill. Perfekt

Svar på tråden Ang.tärnan