• vifyra

Räcker det med om tostmastern ha bröllops*schemat* eller måste man dela ut ett till varje gäst?

Räcker det inte med att tostmastern talar  vad som händer till och från? hur gör ni?

• Svar på tråden Räcker det med om tostmastern ha bröllops*schemat* eller måste man dela ut ett till varje gäst?
  • Lillananna

För mig är det självklart att det "bara" är toastmastern som håller koll på detta. Det är lite hans jobb enligt mig..
    Så Japp jag kanske kräver mycket av våran älskade duktiga toppen toastis men han ska ha koll på allt:)

• Morfrumatte

Japp det är helt och hållet upp till Toastmastern att se över schemat för kvällen. För de som ska hålla tal/fixa lekar mm kan det alltid vara tacksamt ifall toastmastern lite diskret i början av kvällen talar om för dem ungefägr när det bör vara dags så man vet. 

• TheD

Håller med,bara toastmastern. Vi kommer inte ha något schema eller festprogram,förstår inte grejen med det...

• Chicita

Det räcker väl alderes utmärkt om toastmaster / toastmadame har koll på sånt.
    Tror det blir stressande för gästerna om dom ska hålla tider bara annars...

Vår toastmaster kommer att stämma av med cateringfirman om när det är lämpligt att hålla tal och sånt så att han kan styra det till lämpliga naturliga pauser.

• prinsessanogrodan

För mig är det självklart att det är ev toastmaster som har koll på tider och sånt.....varför ska gästerna få ett
    schema? Det tar väl bara bort glädjen för gästerna? Däremot kommer vi ha ett festprogram men det är ju inte samma sak.....Enligt mig är festprogram ett litet häfte med info om gästerna, skojiga anekdoter om mig och m2b, lite sånger och kanske nån lek (vi ska ha tipspromenad mellan varmrätten och tårtan och i vårt festprogram kommer det finnas ett blad där de ska fylla sina svar).

• MuBu

Håller med ovanstående inlägg.
    Själv har jag aldrig hört talas om att gästen får ta del av schemat.

Kyrkprogram brukar man få under vigselakten, men det är allt.

Svar på tråden Räcker det med om tostmastern ha bröllops*schemat* eller måste man dela ut ett till varje gäst?