• lovis80

Hur mycket pengar är rimligt att lägga på ringar?

Vi har ännu inte köpt vigselringar och är därför lite nyfiken på hur ni gjorde när ni valde era ringar?

Varför ni valde just den ringen?
    Vad den kostade?
    Ska ni ha en vardera eller bara en till bruden?

Lägg gärna in en bild me.

• Svar på tråden Hur mycket pengar är rimligt att lägga på ringar?
  • Semlorna

Rimligt? Det beror väl dels på den egna ekonomin och dels på hur mycket man vill lägga.

Min kostade 2300 kr och jag köpte den begagnad. Jag valde den eftersom den var Ringen. Jag såg den och direkt jag fick den på fingret visste jag att det var den jag ville ha. Sambon ska inte ha en till ring. Bild finns i mitt galleri.

• Jag han

Hej!
    Håller på för fullt att leta ringar och har nog skapat hundra trådar här för tips och tankar ;)
    Nu har jag nog bestämt mig för en ring,
    Är inte förlovad och hade bara tänkt ha en vigselring. Men de jag fastnade var så billiga så det får bli en förlovningsring också.

Min vigselring kommer kosta ca 5000 kr
    Min förlovningsring kommer kosta ca 2000 kr
    Sambons kommer väl kosta runt 3000 kr, men har inte bestämt oss riktigt än.

Jag har velat och velat om pris och form och allt kring ringar. Vill ju ha en jag verkligen gillar, men har inte ekonomin att betala hur mycket som helst för den..

Kan inte länka men mina ringar kommer jag beställa från ringbutiken.se
    Min heter "Degas" som ligger under rubriken "Art"

• Jag han

åh, jag kom precis på hur man gjorde för att lägga upp en bild!! :)
  • shakynose

Många skulle nog säga att ringarna får ta en ganska stor plats i budgeten eftersom man ska ha dem länge. 15-30% av totala bröllopsbudgeten kanske?

• Binis11

MIN ring är värd 15 000 kr men vi fick ett bra pris och betala 12 200 kr. Guldsmedjen gör den till mig men den ser ut som schalins himla men en halv millimeter mindre för att matcha min förlovningsring hundra. Förlovninhsringen är en slät gultguldring på 5 mm och denna kommer att vara en vitguldsring på 2,5 mm =D
  • Pinkgrape

Våra ringar, sambons överst och min under.

Vi kommer ha olika ringar, då vi bestämde att det är bättre att vi får välja helt själva vad vi tycker om, istället för att försöka hitta en kompromiss som ingen är riktigt nöjd med.
    Båda ringarna är i titanium. Min blivandes svart då med guldpläterade ränder. Min kommer vara sidenmatt, inte blank, och med en sten i kubik zirconia.
    Vi betalar ca 700kr för båda ringarna, det utan gravyr.

Vi har valt att inte spendera mycket pengar på ringarna, då de egentligen inte är så viktiga för oss, men känns kul att ha :)
  • Thinkerbelle

Vigselringen kostet 17 000,- og forlovningsringen kostet 35 000,-

Vi syns det er viktig at vi har ringer vi trives med, siden vi skal bruke den hele livet.
    Vi har valgt helt ulike ringer - det viktigste er jo at vi trives med dem:)

• prinsessanogrodan

Min förlovningsring kostade 6000 kr men nu ska guldsmeden sätta in fler stenar och det kommer kosta ca 4000  så totalt blir det ca 10 000 kr för förlovningsringen.
    Vigselringen kommer kosta 8500 kr - 9000 kr.
    M2b's förlovningsring kostade 3500-4000 kr om jag inte minns fel....

Vi ville ha hållbara ringar som klarar vår livstil med resor,fjällvandringar, bygga på sommarstugan, rota i trädgårdslanden osv och samtidigt älskar jag lite bling bling och så är jag extremt allergiskt och har astma och är bara jättekänslig och jag skulle bryta ihop om vi köpte ringar och jag sen inte kunde använda mina....Jag trodde inte vi skulle kunna hitta ringar som klarar vår krav OCH samtidigt är fina....
    Jag trodde att jag skulle behöva nöja mig med "det näst bästa" pga av mina allergier men...sen hittade vi titanringar.com och jag blev "kär" i deras ringar!

• 2011bröllop

Vi ska  göra egendesignade rigar till mig o min 2be  dom kommr kosta ca 20000 kr men så får vi dom som vi vill ha dom, vi har inte hittat några i affär som vi fastnat för  o vi vill ha samma stil på ringarna o det är svårt att hitta något  roligt  till mannen  då .

• lovis80

Tack för alla svar!

Har för tillfället lite ångest över detta med ringar. Dels för att jag har en ganska speciell förlovningsring som är välvd och på kanterna väldigt "tunn" och de ringar jag hittat, som jag gillar passar inte alls.

Precis som prinsessanogrodan så måste jag även ha en ring som passar våran livsstil där  en enstensring tyvärr är uteslutet, helt enkelt för att jag skulle irritera mig på den konstant.

Men jag gillar ju även lite bling och vill inte ångra mig senare utan känner att bara jag hittar min Ring så har prislappen mindre betydelse inom rimliga gränser.

Så får någon syn på en tunn alliansring eller liknande så tar jag gärna emot tipps.

Svar på tråden Hur mycket pengar är rimligt att lägga på ringar?