• EllaBella

Hinner jag till frisören innan?

Vi ska ha ett litet & enkelt bröllop i samband med dopet på vår son. Ceremonin börjar vid 12, innan dess ska vi ta foton (på samma plats) och hinna hälsa på gästerna. Alltså behöver jag vara på plats vid 10?

Eftersom vi valt att vara på en herrgård utanför stan så är det ca 30 min resa med bil till "stan" där frisörer finns... Min blivande tror det blir för stressigt för mig att hinna fixa håret innan, hos en frisör, har han rätt? Jag har inte tänkt att ha något avancerat, har ganska långt hår som jag vill locka (kanske tar en timme?) 

Någon annan som har en ganska tidig ceremoni? Hur gör ni för att hinna allt innan? 

• Svar på tråden Hinner jag till frisören innan?
  • 4Juni2011

Ni kan inte ta korten efter vigseln? Är ju skönt att inte behöva stressa en sådan dag..

• EllaBella

Frågan är hur mycket tid vi vinner på att fotograferas efter vigseln? Efteråt ska vi bjuda på buffé och jag hade tänkt att vi skulle sitta till bords senast 13 :-/ Så skulle vi fotas efter vigseln blir det stressigt att hinna sitta till bords vid 13 istället

Min blivande lanserade idén att jag går till frisören dagen innan.. Är det jättekonstigt? Jag har tänkt ha utsläppt håt med "lösa lockar", så säg att jag går dagen innan och får hela håret genomlockat med tång och bara bättrar på dagen efter. Kan det funka?

• 4Juni2011
    EllaBella skrev 2011-03-24 08:44:21 följande:
    Frågan är hur mycket tid vi vinner på att fotograferas efter vigseln? Efteråt ska vi bjuda på buffé och jag hade tänkt att vi skulle sitta till bords senast 13 :-/ Så skulle vi fotas efter vigseln blir det stressigt att hinna sitta till bords vid 13 istället

Min blivande lanserade idén att jag går till frisören dagen innan.. Är det jättekonstigt? Jag har tänkt ha utsläppt håt med "lösa lockar", så säg att jag går dagen innan och får hela håret genomlockat med tång och bara bättrar på dagen efter. Kan det funka?
    Ja eller så kan du kanske sova med skumgummispolar?
    Funkar tång i ditt i hår? En kompis till mig lockade med tång hos sin frisör och det höll inte ens tills fotograferingen var klar. Så testa innan så att du vet att det funkar..
  • Sandrina

Klart du hinner! :) Jag ska vara hos min frisör vid 07.00 för att vara klar till kl. 10.00 då jag ska göra sminket. Ska du dessutom bara ha en enkel frisyr som bara tar någon timme ska det nog inte vara några problem.

• 2011bröllop

Du får börja tidigt bara så hinner du !!! räkna med att hår tar ca 2 tim  o smink ca en tim  lycka tilll !!!

• ciacia

Om jag tänker på den frisyren som du tänker så kan du göra det dagen innan. Jag var hos min frissa i fredags och hon lockade det. Då var det verkligen prinsesslockar/guldlock-lockar!!! Det var _nästan_ för mycket även på lördagen. Jag trodde aldrig det skulle hålla i sig, speciellt med mitt hår! Så jag försökte att inte sova så mycket på håret! Flört Idag torsdag är det fortfarande lite små lockar/vågigt kvar längst ned!  Det var typ en sån här som hon använde (vet ej storleken, men den var inte så tjock) http://eleven.se/vidal-sassoon-pro-elite-19-mm-tourmaline-locktang-1989.html Så fixa det du dagen innan! Lycka till!

• ciacia

Förresten, min frissa var väldigt nogrann (tog alltså ganska lite hår i taget) och med mitt halvlånga väldigt tjocka hår tog det ca en timme.

• MrsT2011
    2011bröllop skrev 2011-03-24 14:11:37 följande:
    Du får börja tidigt bara så hinner du !!! räkna med att hår tar ca 2 tim  o smink ca en tim  lycka tilll !!!
    Jag tror också att hår tar ca 2 tim och smink 1 tim.

Ett alternativ är ju att hon kommer ut till dig på herrgården och fixar till dig så slipper du åka in till stan? Kanske blir för dyrt men möjligheten brukar finnas!

Annars tror jag också på idén att fixa lockarna dagen innan!
  • EllaBella

Oj vad många svar som trillat in

Jag tror att det kan hålla i mitt hår, de senaste gångerna jag klippt mig så har frisören stylat det efteråt genom att göra stora lockar med plattång och de har hållit sig hyffsade i flera dagar sedan. Kanske man kan be dem göra som du säger ciacia, att de lockar noggranna "princesslockar" och inte sprayar (blir lätt risigt då tycker jag).

Alternativet är ju att se om någon frisör kan ta emot vid 7-tiden.. Är det vanligt att man börjar så tidigt?

• EllaBella

Kan tillägga att jag tänkte fixa sminket själv, så det är bara lockningen av håret jag tänkte ta hjälp med av frisören.

• Sandrina
    EllaBella skrev 2011-03-24 14:57:07 följande:
    Alternativet är ju att se om någon frisör kan ta emot vid 7-tiden.. Är det vanligt att man börjar så tidigt?
    Vet inte om det är vanligt. Men om det är en serviceinriktad frisör som är mån om sinna kunder så borde det inte vara något problem att börja vid 07.00 :)
Svar på tråden Hinner jag till frisören innan?