• julibruden

Beställa alkohol på nätet

Är det någon som har erfarenhet av näthandel med alkohol? Har kollat sidan "Tegalob", tysk sida tror jag. Finns billigt vin att beställa. Men är det pålitligt är frågan? Kollade frakten och den verkade överkomlig iaf. Om någon beställt därifrån tar jag gärna emot vintips :)

• Svar på tråden Beställa alkohol på nätet
  • stjärna18

Jag har beställt all alkohol till vårt bröllop på tegalob och det var hur smidigt som helst. Sparade många hundralappar!!! Leveransen tog dock 1 månad då det var jul och nyår m.m. men till slut fick vi hem det och eftersom jag var ute i god tid och inte hade bråttom så gjorde det ingenting att det tog lite tid! Det är väl ett tips =)

• Winterfresh

Suttit och kollat lite på tegalob...vet precis vart jag ska beställa ifrån :) gött att kunna spara lite pengar som man kan lägga på annat :)

• Just Me

Men hur fungerar det med skatt o tullavgifter ?
    Hur mkt har ni beställt/gång?

• julibruden

tack för tips :) Tegalob verkar ju vara billigast när man tittar runt. Men jag nojjar alldeles för mycket över problem med tull och skatter så jag skickar ner karln på en liten minisemster till Tyskland nångång i maj. Blir rätt så dyrt frakt ändå, åtminstone om man har 80 dryckesglada gäster.. :)

• Marie1984

Hej hej

Vi tänkte också beställa dricka från tegalob och undrar hur det är med skatt och tullavgifter så om någon vet nånting om det så vill jag gärna veta =)

• Marie1984
    stjärna18 skrev 2011-03-28 15:40:13 följande:
    Jag har beställt all alkohol till vårt bröllop på tegalob och det var hur smidigt som helst. Sparade många hundralappar!!! Leveransen tog dock 1 månad då det var jul och nyår m.m. men till slut fick vi hem det och eftersom jag var ute i god tid och inte hade bråttom så gjorde det ingenting att det tog lite tid! Det är väl ett tips =)
    Hur mycket beställe du? Vi tänkte beställa ca 15 boxar vin 8 plattor öl och 2 plattor cider.
Svar på tråden Beställa alkohol på nätet