• Brud011

Får ni en "hel" sminkning på konsultationen?

Som rubriken säger, när ni går på konsultation hos er make up artist som ska sminka er till bröllopet, gör hon/han en hel sminkning, dvs. så ni får se precis hur det kommer bli på bröllopsdagen? där jag ska sminka mig blev jag inte sminkad alls utan hon testade lite ögonskuggfärger och lite läppfärg bara.... man vill ju veta hur man kommer se ut, blir lite orolig... men kanske bara ska lita på att de kan sin sak?

• Svar på tråden Får ni en "hel" sminkning på konsultationen?
  • 2011bröllop

Gud va märkligt  ja jag får testa en hel sminkning o har aldrig hört att man bara gör en test på typ ögonskugger  eller liknande innan , jag har själv gått många kurser  o  har sminkar andra o naturligtvis skulle jag gjort en provsminkning innan bådde för kunden o för min egen skull jag tycker du ska säga till att du  villl ha en hel prvsminkning  !!!  

• Salat

På provsminkningen skall jag vara där en timme och på själva bröllopsdagen blir det en halv timme (då har vi ju testat oss fram och gemensamt bestämt hur det skall se ut) Tycker du skall ringa och fråga om det värkligen skall gå till det på viset. Hade nog också funderat på att byta, det värkar lite oseriöst! Lycka till!

• LisaMarie

Märkligt! En provmakeup är precis som det låter, en provmakeup. Hela makeupen ska läggas efter en gemensam konsultation. Jaja, makeupartister arbetar olika visserligen, men jag har aldrig hört talas om det du varit med om. Jag lägger en hel makeup.

• julibruden

Jag får en "hel provsminkning". Kommer ta ca 1 timme. Hon vill även att jag har med mig en bild på hur jag själv tänker mig sminkningen. Det är så otroligt viktigt ju att sminkningen blir rätt och att man känner sig bekväm i den. Känner du dig minsta osäker så byt makeup artist.

• Brud011

åå nu får jag lite panik...... fan också. vill inte ringa och säga det blir så konstig stämning då... men de gör så mycket provsminkningar så tänkte att de borde ju vara bra.. vilket de kanske är men känns ändå konstigt att gå dit och inte veta hur man kommer se ut! det är ju en rätt viktig dag liksom.. :(

• 2011bröllop

Ring o säg att du bestämmt dig för att sminka dig själv då  om du tycker det känns dumt att säga  att du tänker ta någon annan !!  Lycka till

• TheD

Jag kommer ha min konsultation 11 dagar innan bröllopetså jag får väl se då men jag tror det blir full sminkning då jag ska vara där 15.30 och han slutar kl.17 :)

• Nightfall

vart bor du? om du finns i stockholm - eskilstuna kan jag hjälpa dig. är frilansande makeupartist o jag gör sminkningar (färdigt) på konsulationen. man måste ju veta hur man kommer att se ut o känna sig nöjd med det :D

lórien
    lorien.nightfall@live.se

Svar på tråden Får ni en "hel" sminkning på konsultationen?