Brud011 skrev 2011-03-27 22:27:49 följande:
Kör ni med både armband, örhängen och halsband? Jag har en axelbandslös klänning och vet inte om det blir för mycket med halsband då... hur mycket testar ni klänning med olika smycken osv. för att veta precis hur du vill ha det? jag har bara testat en gång.. känns som jag behöver göra det lite mer...
Jag har inte fått hem min klänning ännu men jag kommer nog köra på rubbet! Det är ju för fasiken mitt bröllop!!!
Däremot får man ju tänka efter så att det inte blir "för mycket",
t.ex.om man har en jätteglittrig klänning kanske man kan välja enklare pärlsmycken eller om man har ett jättestort halsband kan man kanske välja lite diskretare örhängen.
Fast det är självklart helt och hållet en smaksak! Gillar man mycket av allt - kör på det! Du gifter dej inte särskilt ofta (förhoppningsvis bara en gång) och då tycker jag man ska skita fullständigt i om nån annan kan uppfatta det som "för mycket" och bara välja utefter vad man själv tycker är finast!
Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att det skulle bli för mycket bara för att du har en axelbandslös klänning? Spontant skulle jag nog känna tvärtom i så fall eftersom det finns mer plats runt halsen då... eller har jag missförstått?
Jaja, lycka till iaf!