• Brud011

Vad ska ni ha för smycken och hur många?

Kör ni med både armband, örhängen och halsband? Jag har en axelbandslös klänning och vet inte om det blir för mycket med halsband då... hur mycket testar ni klänning med olika smycken osv. för att veta precis hur du vill ha det? jag har bara testat en gång.. känns som jag behöver göra det lite mer...

• Svar på tråden Vad ska ni ha för smycken och hur många?
  • TheD

Jag kommer ha örhängen, halsband (ett set) och armband. Annars kommer jag känna mig otroligt naken sen älskar jag smycken och glitter ;)

• Brud011
    TheD skrev 2011-03-27 22:39:07 följande:
    Jag kommer ha örhängen, halsband (ett set) och armband. Annars kommer jag känna mig otroligt naken sen älskar jag smycken och glitter ;)
    har du nån bild på dem? *behöver insop* :)
  • TheD
    Brud011 skrev 2011-03-27 22:41:39 följande:
    har du nån bild på dem? *behöver insop* :)
    Sure, one sec.
  • Höstbröllop 2011
    Brud011 skrev 2011-03-27 22:27:49 följande:
    Kör ni med både armband, örhängen och halsband? Jag har en axelbandslös klänning och vet inte om det blir för mycket med halsband då... hur mycket testar ni klänning med olika smycken osv. för att veta precis hur du vill ha det? jag har bara testat en gång.. känns som jag behöver göra det lite mer...
    Jag har inte fått hem min klänning ännu men jag kommer nog köra på rubbet! Det är ju för fasiken mitt bröllop!!! Skrattande 

Däremot får man ju tänka efter så att det inte blir "för mycket", t.ex.om man har en jätteglittrig klänning kanske man kan välja enklare pärlsmycken eller om man har ett jättestort halsband kan man kanske välja lite diskretare örhängen.

Fast det är självklart helt och hållet en smaksak! Gillar man mycket av allt - kör på det! Du gifter dej inte särskilt ofta (förhoppningsvis bara en gång) och då tycker jag man ska skita fullständigt i om nån annan kan uppfatta det som "för mycket" och bara välja utefter vad man själv tycker är finast!

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att det skulle bli för mycket bara för att du har en axelbandslös klänning? Spontant skulle jag nog känna tvärtom i så fall eftersom det finns mer plats runt halsen då... eller har jag missförstått?

Jaja, lycka till iaf!
  • In Wonderland
    TheD skrev 2011-03-27 22:45:37 följande:

Var har du hittat dessa vackra smycken?
  • Jag han

Åh, det är supersvårt tycker jag!
    Vill nog ha något ganska diskret.
    Som tex pärlor i öronen som inte hänger, ett pärlarmband, och om jag ska ha halsband blir det nog i en guldkedja och en pärla i..

Känns så mycket redan med klänningen som har lite pärlor på bysten. Sen slöja och sidenband i midjan med en blomma på, som har lite pärlor och strass...

• MiaAnd

Håller med om att det här med smycken är svårt. Som tur är så kommer en av bästa väninnorna hit och hälsar på i helgen så då ska hon få hjälpa till. :)

Jag ska ha en klänning med halterneck och lite pärlor och broderier under bysten, så det blir nog ett ganska diskret halsband. Kanske kan man ösa på lite mer på örhängena... skulle vilja ha nåt som hänger lite tror jag. Sen blir det lite "smycken" i håret också + tiara.

• ankiih

Jag hade en idé om hurudant halsband jag ville ha och jag hade tänkt göra det själv. Hade gjort en prototyp och hade det på mig när jag var och provade klänningen och kom fram till att det blir för mycket med lite pärlor/glitter på klänningen, halsband och tiara. Så jag kommer att skippa halsbandet och ha tiara, fina örhängen som hänger och armband. Jag kommer nog att glittra tillräckligt utan halsband. :)

• Junibrud

Jag har ingen aning vad jag ska ha på mig och jag är faktiskt ganska orolig att jag inte hittar något alls. Allt jag ser  ser för litet, stort eller billigt ut . Jag börjar få panik och jag har spenderat timmar för att hitta de rätta smycken men NEJ. Det kanske bara är bröllopsstress och kommer förmodligen hitta något som jag gillar. Smycken är jätte viktiga tycker för att ge den rätta känslan som man letar efter. 

Min klänning ser ut så här och jag kommer ha en liknande slöja som på bilden! Har ni några förslag? Jag tar emot alla med tacksamhet, gärna med bilder

Svar på tråden Vad ska ni ha för smycken och hur många?