• Höstbröllop 2011

Förslag till vild buffé

Jag är själv vegetarian (äter inga djur alls) och har inte ätit kött på ca 8-9 år och känner mej därför i behov av lite hjälp här. Vi kommer ha en buffé på bröllopet och det blir med hjortstek och ev. också vildsvin, detta blir som en liten kompromiss då hjortarna är uppfödda inom nära avstånd från där vi ska ha festen och vildsvinen lever ju lyckliga (hoppas jag) tills de blir skjutna. Jag skulle så klart helst sett att det var ett helvegetariskt bröllop men min m2b äter kött och vill inte gå med på det, men det känns iaf bättre för mej att välja kött som jag vet kommer från bra ställen där djuren haft det bra istället för nån hemsk fläskfilé från ett grymt slakteri.

Jaja, jag behöver iaf förslag på vad denna buffén kan innehålla. Det vi kommit fram till hittills, förutom köttet, är potatisgratäng, västerbottenpaj och olika sallader. Jag vill gärna ha tips på lite gott småplock :)

Tack!

• Svar på tråden Förslag till vild buffé
  • TheD

Vår medelhavsbuffé:

Grissini
    Ciabatta
    Olivolja & Gourmetsalt

Tomat &Mozarellasallad
    Cous-coussallad
    Pastasallad
    Balsamicomarinerade Champinjoner

Melon
    Oliver
    Salami

Inkokt lax med ingefära
    Tzatziki
    Ypghurtdressing med lime & citron
    Blandsallad med roman, ruccola, isberg & rosésallad

Skrattande Det kommer ev. bli några ändringar som vi tar med kocken senare då det har kommit en ny chefskock..

• Höstbröllop 2011
    TheD skrev 2011-03-28 00:40:19 följande:
    Vår medelhavsbuffé:

Grissini
    Ciabatta
    Olivolja & Gourmetsalt

Tomat &Mozarellasallad
    Cous-coussallad
    Pastasallad
    Balsamicomarinerade Champinjoner

Melon
    Oliver
    Salami

Inkokt lax med ingefära
    Tzatziki
    Ypghurtdressing med lime & citron
    Blandsallad med roman, ruccola, isberg & rosésallad

Skrattande Det kommer ev. bli några ändringar som vi tar med kocken senare då det har kommit en ny chefskock..
    Mycket vegetariskt, det gillar jag verkligen! Kommer definitivt låta mej inspireras av er underbara meny! Nej nu blev jag hungrig Tungan ute
  • TheD
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-28 00:44:18 följande:
    Mycket vegetariskt, det gillar jag verkligen! Kommer definitivt låta mej inspireras av er underbara meny! Nej nu blev jag hungrig Tungan ute
    Visst blir man? Haha. Sitter och äter lakrits just nu innan jag ska iväg och jobba. Ser på "Disneyfilmen" Enchanted. Den är så söt haha. Det bästa är ju McDreamy från Grey's Anatomy!!!!! Och han är lika het i verkligheten som på bild skall jag tillägga!!! Skrattande
  • Höstbröllop 2011
    TheD skrev 2011-03-28 00:46:27 följande:
    Visst blir man? Haha. Sitter och äter lakrits just nu innan jag ska iväg och jobba. Ser på "Disneyfilmen" Enchanted. Den är så söt haha. Det bästa är ju McDreamy från Grey's Anatomy!!!!! Och han är lika het i verkligheten som på bild skall jag tillägga!!! Skrattande
    Hehe och jag är mammaledig så det blir (för) mycket tid framför datorn sent på kvällar/nätter. Jo, han är inte helt tokig den där, mums! Har du träffat honom eller?
  • TheD

När jag bodde i Paris var Patrick Dempsey och Michelle Monaghan där för premiären av filmen "Made of Honor" :) Åååhhh vad fin han är :) Nu ska jag klä på mig! Ha det bra!

• Pinkgrape

Tunnbrödsrullar med någon viltröra på/i
    Canapéer med rökt/gravad lax eller rensteksröra
    Pytt på svartrötter
    Älgcarpaccio
    Färska rödbetor
    Renkorv
    Gräddstuvade kantareller
    Rotsaksgratäng
    Rågbröd

• TheD

Träffa den mannen vore en dröm och kanske dansa en vals eller två...hihi :D

• Höstbröllop 2011
    TheD skrev 2011-03-28 00:55:25 följande:
    Träffa den mannen vore en dröm och kanske dansa en vals eller två...hihi :D
    Hihi Skrattande Inte helt fel! Men skärpning på oss nu - vi ska ju gifta oss snart, hehe Flört
  • Höstbröllop 2011
    Pinkgrape skrev 2011-03-28 00:54:54 följande:
    Tunnbrödsrullar med någon viltröra på/i
    Canapéer med rökt/gravad lax eller rensteksröra
    Pytt på svartrötter
    Älgcarpaccio
    Färska rödbetor
    Renkorv
    Gräddstuvade kantareller
    Rotsaksgratäng
    Rågbröd
    Tack!