• JennyL

Frisyrer till tärnorna?

Hur ska ní göra med frisyr till er tärna /era tärnor?
    Ska ni göra nån fin uppsättning och lägga lite pengar på det?
    Eller frå dom göra sin egen frisyr.. Ska den då vara lågmäld eller skitsnygg?

Så himla svårt, jag vill ju att dom ska va fina, men på nåt sätt ska dom ju ändå var "lite i bakgrunden"
     Hur göra?

• Svar på tråden Frisyrer till tärnorna?
  • Wintercandles

Jag kommer betala för mina tärnors hårstyling, då de kommer att vara med mig på salongen på morgonen. Det blir en enklare styling av något slag som de själva känner sig bekväma i. Det enda jag har som krav är att det inte får vara likt min frisyr. Annars är det fritt fram.

• Jag han

Vi kommer gå tillsammans på salongen och bli fina :)
    Jag kommer ju ha utsläppt och slöja. Så bara styling i princip. Lite volym och stora lockar.
    Min tärna vill också ha utsläppt och en liten tiara (ingen brudkrone aktig).

Jag har inte tänkt på hur hon bör se ut. Hon har fria händer, fast å andra sidan vet jag ju att hon är väldigt enkel av sig. tror inte hon hade valt en avancerad uppsättning. Men om hon hade velat, så hade det varit helt ok för mig!
    Så länge jag får bestämma hur jag själv ska se ut :)

O vi brudar kommer ä'ndå alltid vara snyggast av alla den dagen!!  :)

• Chicita

Om min fd jobbarkompis (som numera är frisör) kommer att sätta upp mitt hår, så kommer hon också att hjälpa tärnorna med sitt hår. Solig
    Annars hjälper vi varandra.
    Min huvudtärna är duktig med hår, och brukar även klippa mig ibland. Och själv så sätter jag ju upp mitt eget hår flera gånger i veckan annars. Så med gemensamma krafter ska vi nog kunna fixa varandras hår om det behövs *S*

• Emblas Mamma

Mina tärnor får göra frissan själva - inget jag komer lägga pengar på!

Dom är duktiga med hår och kan säkert göra något fint själva - det har dom sagt i alla fall!

För det är ju inte så att dom måste göra något jätteavancerat då man inte vill att någon ska mäta sig med bruden..

Dom får helt enkelt ha något lite enklare och snyggare - och det är inte svårt att fixa själva :) Inte för dom i alla fall! :)

• RiNa

När min syster gifte sig hade hon utsläppt hår med stora lockar, tiara och slöja. Jag själv som var tärna hade en svinrygg med pärlor. Tycker att tärnorna ska ha lite enklare men ändå en superfin frisyr som tex en klassisk svinrygg. Jag kommer betala håret till min tärna.

• LisaEleonor

Jag funderar faktiskt på om tärnan skulle ha liknande frisyr som jag. Jag kommer nog ha någon knut eller liknande med pärlor och strass i. Då kanske tärnan kunde ha något liknande men utan pärlorna.

Vi har så olika frisyrer idag så även om vi har något liknande så blir det nog inte för likt. Och jag har ju en jättefin klänning och hennes är enklare. Tror inte folk kommer titta mer på henne =)

• LoveinSthlm

Har tre tärnor, 2 av dom har bokat tid på samma salong. De betalar själv och den sista kommer fixa håret själv. De har likadana klänningar så håret får de bestämma själva, det är så roligt de är tre olika individer och det kommer man se på frisyrerna :)

• Loppansson

Mina två tärnor gör sina frisyrer/uppsättningar på samma ställe som jag och vi betalar för dem. De kommer att få välja fritt hur de vill ha sitt hår, de ska känna sig bekväma och fina , så jag vill inte "tvinga" dem till någon speciell frisyr...

• Pinkgrape

Mina får fixa sin egen frisyr, det kommer även jag göra. Jag tänker inte lägga pengar på det.

Hur tärnorna vill ha håret... ja, de vill nog båda ha utsläppt med lite mjuka lockar.
    Något sånt här, avslappnat och fint.

De är 18 och 22år, så jag vill inte att de ska behöva ha något som de känner sig obekväma i. En uppsättning tycker de båda känns lite för "gammalt", så då skippar vi det.

Min frisyr kommer vara något liknande detta, förhoppningsvis

Med något fint härspänne eller liknande på sidan.

Jag tycker att det kommer se bra ut, deras frisyr tillsammans med min. Det kommer också passa med klänningarna. Vi vill ha en lite mer avslappnad vigsel och jag tycker det är bra att inte frisyrerna eller kläderna är för.. strikta och högtidliga då.
Svar på tråden Frisyrer till tärnorna?