mat eller ej
Ni som skall ha levande musik på er stora dag, tänker ni beställa mat till bandets medlemmar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-28 22:57
Bandet kostar ca 9000 kr så helt gratis är det inte Motivera gärna!
Ni som skall ha levande musik på er stora dag, tänker ni beställa mat till bandets medlemmar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-28 22:57
Bandet kostar ca 9000 kr så helt gratis är det inte Motivera gärna!
Det är före detta lärare och kompisar som spelar gratis så självklart får de mat :)
Ja, men inte full trerätters. Vanlig mat räcker gott.
Givetvis. Brukar vara en del i kontraktet. Dock tror jag ingen musiker tar det för givet om det inte påtalats innan, samt väntar sig inte musikerna sittningsmat, utan något enklare brukar det gälla isf.
Fast det är alltid kul när man får sittningsmat! =) Då känner man sig extra uppskattad faktiskt!
Fast kostar de 9000 kr så hade jag inte köpt mat till dem, de är ju väldigt dyrt. Skillnad dock om någon ställer upp och gör det billigt/gratis då skulle jag se det som en självklarthet att bjuda på käk!
Nu ska vi ha buffè. Vår duo som ska spela har gett oss ett apbra pris på 4000 kr. Så jag bjuder mer än gärna på mat till killarna.
De ska få allt de pekar på för att de är så snälla och ställer upp! haha :)
Klickade i "självklart". För det är självklart att dom får mat. Men vi har en hel del som behöver mat utöver oss andra.
De som serverar måste ju äta nåt på kvällen, samma dom som står i baren.
Och så har vi både musiker (4-6 st beroende på vilken grupp det blir), en eldshow med 5 personer och 4 gycklare...
Så vi har tänkt oss att dom ska få någon annan mat eftersom vår mat är väldigt dyr
Så det blir nog en stor skål med kycklingsallad och kanske något kallskuret och potatissallad eller nåt sånt till dom. Så dom liksom har en egen "buffé"
Ja, vi gör det, men kuvertpriset på huvudrätten ligger på knappt 200/person och bandet/duon är betydligt billigare än 9000:-.
M2B jobbar på bröllop och fester och alla bjuder musiken på mat (finns säkert enstaka undantag men annars görs de som regel)
På de bröllop jag varit på har både fotogradfen och musikerna alltid blivit bjudna på mat. Inte trerätters såklart, men typ samma huvudrätt eller buffé som gästerna åt. Tror de käkade med resten av personalen som arbetade där...
Fotografen skall det ju såklart stå! Fel av mig